Anna Maria Bayona va acudir a la consulta mèdica perquè tenia dolor abdominal i marejos i li van diagnosticar que tenia la pressió arterial massa baixa. Li van prescriure una medicació que li va provocar al·lucinacions perquè la dosi no era la correcta, una situació que “s’hauria pogut evitar si no hi hagués biaix de gènere en el sector mèdic“.
Així ho ha denunciat al betevé directe la periodista Isabel Muntané, coautora del llibre Ets una exagerada, de l’editorial Raig Verd, que ha escrit a quatre mans amb la metgessa de l’Hospital Clínic de Barcelona Blanca Coll-Vinent i en el qual han col·laborat professionals de la medicina del Clínic i del Vall d’Hebron, entre altres hospitals.
La mirada antropocèntrica
Aquest testimoni és un dels 13 que recull un llibre que parla sobre la mirada androcèntrica en el sector de la medicina i les conseqüències reals que té estudiar i abordar les malalties “tenint l’home com a referència i model universals“.
El cas de l’Anna Maria s’explica segons les autores perquè l’absorció i l’eliminació dels fàrmacs és diferent en funció del sexe i, segons Muntané, “caldria fer una revisió per adaptar les dosis en funció de si són homes o dones”.
Polítiques públiques feministes
Les autores del llibre remarquen la importància d’incloure les especificitats de cada gènere en els estudis i facultats per poder “corregir incorreccions històriques”. A banda, assenyalen la necessitat d’implementar polítiques públiques feministes que apliquin la perspectiva de gènere a escala global i sensibilitzar la població dels beneficis d’aplicar-les.
