barreteria Obach

“Hem estat tancats dos mesos perquè l’oncle s’ha jubilat”, explica el Pol Obach, que és qui regenta ara la tradicional Barreteria Obach del carrer del Call, al costat de la germana, Judit Obach, i del pare, Toni Obach. Aquest negoci del barri Gòtic ha tornat a apujar la persiana aquest divendres després de posar ordre a l’interior de la botiga i d’haver-hi fet alguns canvis. El comerç el va obrir el 1924 el besavi, Josep Obach, i està a punt de fer 100 anys.

Ruta per 6 barreteries de Barcelona amb tallers de confecció artesanal

A l’aparador hi llueixen els barrets i les gorres, que són els productes estrella d’aquest establiment. “Nosaltres continuem amb els armaris tancats i els clients entren, ens diuen què volen i els ho ensenyem tot en el mostrador“, destaca Obach. Explica que “durant anys la gent se sentia observada quan duia un barret i ara, en canvi, la gent ha perdut la vergonya del barret i va com vol”.

barreteria obach

Clients de tota la vida i turistes que repeteixen

En Pol diu que tenen clients de tot tipus, com, per exemple, veïns del Gòtic de tota la vida, barcelonins i també turistes que venen a Barcelona i que els han visitat més d’una vegada. “Hi ha clients que ens diuen: ‘Jo venia aquí amb el meu avi’. I d’altres que venen a fer turisme i al cap d’un anys tornen a veure’ns”.

Models amb 12 talles diferents

Tenen molts tipus de barrets i sorprèn una dada: hi ha alguns models dels quals tenen fins a 12 talles. “Tenim mides per a caps molt petits i per a molt grossos”. Afirma que ara mateix el que més es ven per a dones són els barrets tipus indiana, que tenen l’ala ampla i porten una cinta de cuir. També les boines de tipus francès tenen molt d’èxit i no han passat mai de moda. “En tenim de 20 colors diferents”. Els homes acostumen a comprar gorres i molts demanen els models que apareixen a la sèrie ‘Peaky blinders’.

Pol Obach explica que el local, que és propietat de la família, està catalogat com a local emblemàtic i que això té pros i contres: “Té beneficis ser emblemàtic, perquè es fa promoció de la botiga, però a la vegada té un alt cost econòmic per mantenir-la i caldria algun tipus de subvenció”.