turisme barcelona

(ACN) Barcelona posarà en marxa una prova pilot per analitzar els fluxos de persones en determinats punts turístics de l’Eixample a través de sensors. La proposta l’ha feta l’empresa francesa Affluences, que ha guanyat el concurs convocat per Digital Future Society i l’Ajuntament de Barcelona per avançar cap a un turisme més sostenible. El projecte ofereix la possibilitat de recopilar, analitzar i visualitzar les dades de concentració de persones, vehicles o bicicletes a través d’un panell de control i destaca per la seva tecnologia de sensors 2D, 3D i d’infrarojos per fer aquests mesuraments, tant en interiors com en exteriors.

La idea guanyadora rebrà un suport econòmic de fins a 40.000 euros gràcies al finançament provinent del fons de l’impost turístic.

Mitigar la massificació turística

L’Ajuntament de Barcelona ha dit que les dades poden ser útils per mitigar els efectes de la massificació sobre els veïns, però també per millorar l’experiència dels turistes. La informació pot ajudar també en la presa de decisions sobre els serveis municipals que es presten als barris, com els de neteja o l’ampliació de carrils i pacificació de carrers.

La iniciativa es desenvoluparà inicialment en espais turístics de l’Eixample, però el consistori creu que es podria aplicar en altres espais o sectors, com biblioteques o museus.

40 propostes rebudes

El repte ha rebut 40 propostes de 10 països diferents. Entre els projectes presentats s’identifiquen solucions tecnològiques destinades a la ludificació i promoció de la diversitat del patrimoni cultural a través de la realitat augmentada, la comunicació per segmentació i geolocalització i la detecció de patrons de comportament dels turistes, entre d’altres.