Escolta aquesta notícia

Els dies 9 i 10 de juny el món sencer mirarà cap a Barcelona. Més de 1.600 periodistes nacionals i internacionals d’una trentena de països narraran la visita del papa Lleó XIV des d’aquí. Per això, els entorns de la Sagrada Família es convertiran en un macroplató per a la premsa d’arreu del món.

Tot i que la feina dels periodistes serà itinerant, perquè seguiran cada pas del pontífex, l’organització ha preparat per a ells dos punts fixos de treball. Són l’interior d’illa del carrer de Mallorca, 424, i el pavelló 1 del recinte de Fira de Barcelona de Montjuïc. Tots dos s’han convertit en centres de premsa.

Barcelona es prepara perquè 1.600 periodistes expliquin la visita del papa Lleó XIV des de la ciutat | Barcelona, Fira de Barcelona, papa Lleó XIV, Sagrada Família
L’envelat blanc és el centre de premsa habilitat en un interior d’illa a tocar del temple

Espai perquè 500 periodistes treballin alhora

El pavelló del recinte firal de Montjuïc, de 14.000 m², té capacitat perquè 500 periodistes hi treballin alhora, amb connexió a la xarxa i corrent. En total, es preveu que 3.000 professionals passin per aquest centre de premsa mentre estigui operatiu (8, 9, 10 i 11 de juny).

L’espai té una pantalla gegant i servei de traducció simultània perquè els periodistes no es perdin cap detall del viatge del papa a Barcelona. Seran els ulls dels seus països per explicar què passa a la ciutat.

Barcelona es prepara perquè 1.600 periodistes expliquin la visita del papa Lleó XIV des de la ciutat | Barcelona, Fira de Barcelona, papa Lleó XIV, Sagrada Família
El centre de premsa del recinte Firal de Montjuïc

Un moment polític clau

La corresponsal a Barcelona de la televisió argentina Canal 26, Abril Rea, ha explicat a betevé que l’interès del seu país per aquesta visita és majúscul. Tant perquè a l’Argentina hi ha una gran comunitat cristiana, explica, com perquè Lleó XIV va estar molts anys treballant a l’Amèrica Llatina.

Alhora, des del seu país estan pendents de saber què dirà el sant pare sobre la qüestió migratòria i política, assegura, “tenint en compte l’escenari de guerres que vivim mundialment”.