La campanya va néixer el 1985 com un comissionat de l’Alcaldia per millorar el paisatge de la ciutat i va adoptar el lema pel qual va ser fàcilment identificada pels ciutadans. El 1997 es va crear l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, que va continuar desenvolupant aquesta i altres campanyes.

En aquest quart de segle de vida, la campanya ha permès fer millores en un 31% dels edificis de la ciutat, distribuïts per tots els districtes.  L’Eixample (amb un 69% d’edificis rehabilitats), Ciutat Vella (42%) i Gràcia (36%) han estat els districtes on l’impacte de la campanya ha estat més gran.

El programa més sol·licitat en aquest quart de segle ha estat el d’obres que atorga subvencions per millorar façanes, parets mitgeres, terrats, celoberts, escales i vestíbuls. També han tingut molta demanda les ajudes dels programes d’accessibilitat, que inclouen la instal·lació d’ascensors, la adaptació d’habitatges i la supressió de barreres arquitectòniques.

Protegir el patrimoni de la ciutat

Un altre dels eixos d’actuació de l’Institut del Paisatge Urbà ha estat protegir el patrimoni de la ciutat. En aquests anys s’ha arribat als acords necessaris per il·luminar 10 façanes emblemàtiques, posar mig miler de rètols identificadors en edificis i col·laborar amb 1.806 comerços per tal de regularitzar-ne la imatge exterior.

Rutes del paisatge

El tercer gran eix d’actuació són les rutes per donar a conèixer el patrimoni de la ciutat. El 1997 va néixer la pionera Ruta del Modernisme, per promocionar el patrimoni modernista de la ciutat.  L’oferta s’ha ampliat al cap dels anys amb les rutes temàtiques sobre Verdaguer, Gaudí, el Disseny, les Llibertats, la Ruta de les Dones de Barcelona i la Ruta Sagnier.