NEN BEU AIGUA calor escola

(ACN) El curs 2022-2023 tindrà 169.314 alumnes a Barcelona, 4.614 menys que l’anterior, segons el Consorci d’Educació. Hi haurà 34.063 infants al segon cicle d’infantil (-2.189), 78.740 a primària (-1.291) i 56.511 a secundària (-1.134). Continua l’increment de la matrícula en centres públics, que suposa el 46,2 % del total de 3 a 16 anys (45,9 % el curs passat). A més, el 92 % dels grups de P3 tindran ràtios de fins a 22 alumnes. Entre les novetats, obrirà les portes l’edifici definitiu de l’Institut Angeleta Ferrer, l’Escola Projecte s’integra a la xarxa pública i l’Escola Prosperitat i l’Institut Galileu es fusionen en l’Institut Escola El Molí, mentre que l’Escola Cintra s’integra a la Sant Josep de Gràcia.

435 centres educatius a tota la ciutat

El curs començarà en 435 centres educatius que imparteixen ensenyaments obligatoris, dels quals 239 són públics i 164 concertats; i 32 centres d’educació especial, sis públics i 26 concertats.

A banda dels nous centres, n’hi ha quatre que han tancat portes. Es tracta de l’Institut Joan Coromines, en què l’alumnat s’ha integrat a l’Institut Escola Arts (Sants), l’Institut Comas i Solà (Sant Andreu) i les escoles concertades Roig Tesàlia (Horta-Guinardó) i Mary Ward (Sarrià-Sant Gervasi).

Millores a les instal·lacions de més de 79 centres

Durant l’estiu, s’han fet obres de millora i adequació en més de 79 centres educatius. En el conjunt del 2022 s’hauran fet actuacions en 121 centres amb una inversió anual de 41,8 MEUR. Aquest dijous, hi havia 40 centres amb les obres finalitzades i 29 on encara caldrà fer actuacions durant el primer trimestre. Una desena més continuaran durant el 2023 però això no impedirà l’inici de l’activitat.

Pel que fa al personal, la plantilla s’incrementa en 350 professionals, fins als 10.042. En el personal PAS s’incorporen 58 persones de suport a la docència i 31 de PAS, fins a les 1.508.

6.624 alumnes amb necessitats específiques

El curs 2022-2023 tindrà 6.624 alumnes amb necessitats educatives específiques derivades de discapacitat física, intel·lectual o sensorial, trastorn de l’espectre autista, trastorns mentals o trastorns greus de conducta. Són el 3,9 % del total de l’alumnat. D’aquests, el 73 % es troben a centres ordinaris —un 1% més— i un 27 % en centres d’educació especial.

D’altra banda, es preveu que hi hagi 26.360 alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu derivades de situacions socioeconòmiques i culturals. Suposen el 15,4 % del total d’alumnes i ha augmentat un 2,3 % respecte al curs passat.

8.481 places de primer curs d’FP

Pel que fa a l’FP, a Barcelona s’han ofert 8.481 places de primer curs de cicles formatius de grau mitjà i durant la preinscripció 9.325 persones van mostrar interès a matricular-s’hi. El 75,2 % dels estudiants han entrat a la primera opció demanada però les xifres definitives no es coneixeran fins a mitjans de mes. Al final del procés de matriculació hi havia 2.435 places vacants per a 2.314 sol·licituds en llista d’espera.

Sobre el grau superior, hi ha una oferta de 10.398 places i es va registrar una demanda en la preinscripció de 14.648 sol·licituds. Actualment, hi ha 3.409 places vacants per a 5.684 sol·licituds que no van rebre assignació a la primera volta.