render 26 gener
Escolta aquesta notícia

Les obres per renovar el carrer del Vint-i-sis de Gener del 1641, que uneix la plaça de la Vidriera amb el carrer de la Creu Coberta, començaran a inicis del 2026 i tindran una durada de 10 mesos, segons té previst l’Ajuntament de Barcelona. La Comissió de govern ja ha aprovat el projecte executiu per remodelar aquesta via, de 7.578 m2, amb una inversió de 2.157.598 euros.

El projecte consisteix a l’ampliar de les voreres a 2,25 metres, deixar un cordó de serveis de dos metres i un carril de circulació de 3,5 metres. Amb l’actuació se suprimeix una de les dues fileres d’aparcaments al carrer, concretament la del costat dret en el sentit de circulació.

Barcelona ampliarà les voreres del carrer del Vint-i-sis de Gener de 1641, al barri d'Hostafrancs | accessibilitat, carrers, obres

Més accessible i amable per als vianants

La nova ordenació del carrer millorarà l’accessibilitat i els serveis que ja existeixen en aquest carrer. De fet, la reforma dona resposta a una llarga reivindicació veïnal que demanava ampliar unes voreres que actualment no arriben als dos metres, i renovar també un paviment que, assenyalen, es troba en molt mal estat.

Barcelona ampliarà les voreres del carrer del Vint-i-sis de Gener de 1641, al barri d'Hostafrancs | accessibilitat, carrers, obres

Les actuacions inclouran la plantació d’arbres que destaquin el caràcter arquitectònic d’algunes de les façanes que té aquest carrer. I pel que fa a les cruïlles d’aquesta via, es dona el cas que fan xamfrà. Una peculiaritat que s’aprofitarà per incorporar la proposta d’una solució de cruïlles elevades per tal de reduir la velocitat dels vehicles i fer més amable el carrer per als vianants.

Barcelona ampliarà les voreres del carrer del Vint-i-sis de Gener de 1641, al barri d'Hostafrancs | accessibilitat, carrers, obres