L’Hotel Barcelona 1882 del carrer de Còrsega fa un any que va començar el projecte Banc d’hores de manteniment. Ara, han quedat finalistes dels premis Talent 2019 per aquesta iniciativa que pretén cuidar la vida local del barri. L’objectiu és oferir petites feines de manteniment a veïns que ho necessiten, sobretot persones grans que viuen soles.

Dues hores mensuals de manteniment

El projecte Banc d’hores de manteniment va néixer fa gairebé un any, un mes abans que s’inaugurés l’Hotel Barcelona 1882 a l’antiga Henkel. L’objectiu de l’hotel era oferir un servei a la comunitat per cuidar la vida local. Per això, van decidir destinar dues hores al mes a  petites tasques de manteniment als veïns.

Van contactar amb entitats com Amics de la Gent Gran, Cuidadores Familiars, els CAP del barri, les farmàcies i serveis socials, perquè els derivessin un perfil concret de beneficiaris del servei. Principalment, persones grans que viuen soles. La directora de l’hotel, Anna Castan, explica que “estem valorant que amb el gremi d’hotels de Barcelona també altres hotels s’hi puguin apuntar, però necessitem canalitzar, necessitem els professionals que ens detectin aquesta persona ho necessita de veritat. Entenem que estem col·laborant positivament amb el barri i la persona soluciona molts temes petits.” De moment, s’han fet una desena de visites i un altre hotel que gestiona la mateixa empresa, Izaka Hotel Management, l’Hotel Barcelona Catedral, també ha començat el seu banc d’hores.

Es busquen usuaris

L’equip de manteniment de l’Hotel Barcelona 1882 és l’encarregat de fer les visites a les cases del veïnat. Sovint es tracta de canviar un vidre, arreglar un endoll, el flotador del lavabo i, abans de marxar, comprovar que no hi ha cap fuita de gas. “Et trobes també una mica de desconfiança lògica, és estrany que vingui el personal d’un hotel a fer-te tasques a casa sense demanar res a canvi, però un cop que entres i ho fas i li expliques, és gent molt agraïda”, explica Òscar Toledo, cap de manteniment de l’hotel. També, apunta que són petits treballs que no volen treure feina als professionals. Ara, el que volen és que es conegui més la iniciativa pel barri, i les persones grans es posin en contacte amb serveis socials o entitats per entrar en el projecte. De fet, tenen hores pendents per fer visites.

A més d’aquesta iniciativa del Banc d’hores de manteniment, l’establiment hoteler també va cedir uns metres quadrats a l’Ajuntament per fer un casal de barri. És l’espai de Can Mariner que gestionaran els veïns i esperen obrir la propera tardor. I l’hotel és un dels pioners en adherir-se al camí escolar, ara estan impulsant que més hotels de la ciutat s’hi sumin.

 

El servei ofereix dues hores al mes de tasques de manteniment a persones grans del barri que viuen soles.