L'enduriment de la prova de llengua catalana i castellana ha incidit negativament en els resultats de l'avaluació als alumnes de sisè de primària. Mentre que el 2009 la puntuació global en català era de gairebé 77 punts sobre 100, aquest any els alumnes han tret un global de 73,7 punts. La principal davallada s'observa en l'apartat de comprensió lectora on els resultats han caigut gairebé 7 punts. El mateix passa amb llengua castellana on aquest any la puntuació global ha baixat quatre punts. Uns resultats que, segons el conseller d'Educació, s'han d'entendre com a reflex d'un escenari que canviarà els propers anys ERNEST MARAGALL, conseller d'Educació "Aquest escenari amb que el sistema educatiu treballa, haver aconseguit aquesta estabilitat, augura una capacitat de millora explícita, per poc que s'estabilitzi, o es normalitzi la presència d'alumnes nouvinguts." La conselleria ha reconegut que a major presència d'alumnat immigrant, concentrada principalment als centres públics, els resultats són pitjors. Així ha passat en totes les matèries però on més s'ha notat és a la prova d'anglès, una de les novetats d'aquest any. Mentre que a les escoles privades el percentatge d'alumnes amb nivell baix en llengua estrangera és del 5%, a les escoles de titularitat pública el percentatge creix per sobre del 42%. FRANCESC COLOMÉ, secretari de Polítiques d'Educació "La condició socioeconòmica marca més. estem fent un pla d'impuls de l'anglès. procés lent, formant el professorat per poder donar matèria en anglès..." Un de cada quatre alumnes finalitza la primària sense haver adquirit les competències bàsiques. La conselleria es marca un horitzó de 3 o 4 anys per rebaixar aquesta xifra.

El resultat de les proves indica que el nivell en els exàmens de llengua catalana i castellana ha baixat respecte a l’any passat. Des de la conselleria d’Educació, però, expliquen que aquestes proves també s’han endurit respecte a 2009. Pel que fa a les matemàtiques, les proves no han variat i el nivell tampoc.

Diferències entre escola privada i pública

Com a novetat, aquest any, s’ha introduït un examen d’anglès i  i els resultats varien depenent de la titularitat del centre i també del nivell sociocultural de l’alumne. Segons la conselleria, els alumnes de les escoles públiques obtenen pitjors resultats que els de les concertades i privades. La tendència és general a totes les proves però especialment a la d’anglès, on només un 5,1% dels alumnes de les escoles privades tenen un resultat baix davant del 42,7% dels de les públiques.

Les proves es van fer els dies 5 i 6 de maig passats a 66.446 alumnes de sisè de primària -d’entre 11 i 12 anys- de Catalunya de 2.116 centres públics, concertats i privats.