L'Autoretro convida tots els propietaris d'un cotxe clàssic, aquells de més de 25 anys, a poder aparcar a l'entrada del saló i, si ho volen, conduir pel llegendari circuit de Montjuïc. Un cop a dins l'Autoretro és tota una invitació a somiar amb aquestes peces d'art del motor, que alguns il·lustradors, com en Lapin, volen immortalitzar al seu quadern. Els cotxes tenen sempre una història al darrere. Dels 15.000 euros pel vehicle que portava Julio Iglesias de gira els anys 70 per tot Espanya, amb Enrique Iglesias i Chabelita al darrere, fins a un Porshe 911 del 1965 i tassat en 1.200.000 euros. (Un vehicle apte per córrer el Ral·li de Montecarlo.) CARLOS BELTRAN, propietari "Significa tenir una part de la historia de l'automovilisme català a casa, té un valor sobretot sentimental, un valor molt important i és molt important que estigui aquí a casa perquè normalment aquests cotxes la tendència es que s'envagin a l'estranger." I del luxe rutilant, dels Jaguars i els Aston Martin, a l'essència de la compra i venda dels vehicles més populars. Aquest és l'objectiu del Car and Bike Corral. HÉCTOR RIBAS, director d'AutoRetro "També pots comprar un vehicle de primer ordre tipus un 600 o un 1.500 per 6 o 7.000 euros i d'aquí pots anar saltant a diferents objectius em compro aquest vehicle, faig tresoreria estalvio i m'en compro un altre." I aquí van algunes recomanacions per iniciar-se en el món dels cotxes clàssics, sense deixar-se els estalvis. Un Mini en perfecte estat de revista per euros; un DKW alemany, tota una raresa que se situa en els 9.900 euros; i per als més nostàlgics, un Dyane 6, el mític dos cavalls, per uns còmodes 5.000 euros.

L’Auto Retro canvia en aquesta edició d’organitzadors i els nous volen que el saló surti fora del recinte firal de Montjuïc. En col·laboració amb l’Ajuntament, organitzen les Barcelona Views. Per exemple, als peus del Palau Nacional s’exhibeix una mostra de cotxes històrics amb més d’un centenar de vehicles. I el Port de Barcelona tornarà als anys 60 amb l’exhibició d’alguns exemplars de les mítiques llanxes Riva d’entre 5 i 15 metres d’eslora.

Dins del Saló es poden veure vehicles clàssics de tot tipus. Fins a 300 expositors, arribats de 10 països diferents, exhibeixen veritables peces d’art que desperten la nostàlgia dels aficionats. Els preus d’aquests vehicles estan reservats als pocs ciutadans que també poden fer front al manteniment, sempre complicat i car, d’aquests cotxes i motos que són gairebé peces de museu.

Però, a banda de la part més elitista, el saló ofereix a tots aquells que ho vulguin l’oportunitat d’iniciar-se en el món del cotxe clàssic a preus assumibles. Al Car & Bike Corral, els propietaris, previ pagament d’una quota, poden aparcar el vehicle que volen vendre dins del pavelló i esperar que els compradors s’interessin pel seu cotxe clàssic.

L’oferta de peces de recanvi és un altre dels atractius de l’Auto Retro. Si un ha adquirit un vehicle clàssic és molt possible que necessiti aquestes peces, que acostumen ha estar descatalogades, per poder fer funcionar com cal el cotxe o la moto. El saló es converteix en un petit soc d’especialistes que acostumen a tenir aquella peça tan difícil d’aconseguir al mercat.