Escolta aquesta notícia

El Marc Hurtado va néixer a Nou Barris el 1981 i és veí de la Dreta de l’Eixample des de l’adolescència. Com a impulsor de la Revolta Escolar treballa per alliberar més espai públic dels cotxes i reduir l’asfalt i la pol·lució. També el preocupen l’impacte del turisme en la vida veïnal, la gentrificació i la manca de places públiques als instituts del barri.

Un magnífic lloc on viure

Per Marc Hurtado, pare de dos infants de sis i nou anys, la Dreta de l’Eixample de Barcelona és un magnífic lloc on viure, amb una gran riquesa arquitectònica, però opina que hi ha molt marge de millora, sobretot pel que fa a la gestió del turisme, que considera massiu, i pel volum de cotxes que hi ha.

“Quan som pares i mares veiem que a la ciutat hi ha molt marge de millora perquè sigui més habitable per als infants”
Marc Hurtado

Una ciutat a la mida dels infants

Quan va ser pare del primer fill, diu que es va adonar de com d’injusta pot ser la ciutat per als nens i nenes. Tot i això, considera que a la Dreta de l’Eixample encara hi ha serveis de proximitat, com el Mercat municipal de la Concepció, que fa molta cultura de barri i que cal preservar.

Al Marc Hurtado li preocupa la seguretat dels entorns escolars

L’Escola 9 Graons

Des de l’Escola 9 Graons, on estudien els seus dos fills, ha impulsat el bicibús de la Sagrada Família, conjuntament amb dos centres del barri veí, a més d’altres iniciatives per pacificar l’entorn i fer-lo més segur. La Revolta Escolar n’és un exemple. Les escoles s’uneixen per reclamar millores de manera conjunta, i un nou model de vida.

Revolta Escolar

Des d’aquesta iniciativa s’han proposat quatre reptes. El primer, que hi hagi menys soroll. El segon, més seguretat per als vianants, sobretot a les sortides de les escoles, i la urgència de regular la velocitat de cotxes i motos. Denuncien que molts cotxes i motos travessen el barri sense posar-hi mai els peus a terra.

“Hi ha molts pocs espais verds i massa ciment”
Marc Hurtado

En tercer lloc, cal redistribuir l’espai públic, ja que creuen que a la Dreta de l’Eixample hi ha molts pocs espais verds per als veïns i massa ciment dedicat a cotxes i motos. Finalment, la reducció de la contaminació per millorar els estàndards de salut al barri, on consideren que la pol·lució és molt elevada.

El Marc Hurtado sempre es desplaça amb bicicleta

El turisme fa perdre la identitat

Pel Marc Hurtado, un altre repte és aconseguir que la Dreta tingui menys visitants. Assegura que tantes pernoctacions turístiques tenen un impacte negatiu perquè perjudiquen la vida dels veïns i els comerços històrics desapareixen per donar lloc a negocis enfocats al turisme. I tot això, diu, canvia la fesomia del barri.