L’Escola Moragas necessita 7.000 euros per millorar i ampliar l’aula multisensorial. És un espai que compta amb aparells que ajuden els alumnes amb dificultats de relacionar-se a través de la via cognitiva a fer-ho a través dels sentits. El treball en aquesta aula els ajuda a millorar la interacció, el desenvolupament i la comunicació, però els aparells que utilitzen són molt cars. Jordi Lobo, president de la cooperativa de l’Escola Moragas, explica que tenir una aula multisensorial de qualitat no és un luxe, sinó “un dret de les persones amb discapacitat a tenir una atenció en funció de les seves necessitats”.

La campanya de micromecenatge, en marxa

L’aula multisensorial de l’Escola Moragas compta amb aparells d’estimulació auditius, tàctils, olfactius, somàtics, etc. La van crear el 2013 i des de llavors l’han anada ampliant i millorant a poc a poc. Ara voldrien afegir-hi nous elements d’estimulació sensorial però per poder-ho finançar han engegat una campanya de micromecenatge a través de la plataforma Mi grano de arena, que estarà en marxa fins a finals de mes.

Aula multisensorial o “snoezelen”

El concepte de l’aula multisensorial es va crear als anys 70 a Holanda. També s’anomena aula “snoezelen”, un concepte holandès que resumeix tot el que aporta aquest espai als alumnes: relaxació i exploració. “A partir de l’exploració els nens perceben i s’hauria d’arribar a un nivell de relaxació òptim perquè els nens tinguin benestar emocional i conseqüentment una millor qualitat de vida”, explica Lola Mas, una de les professores de l’Escola Moragas.

Educació especial personalitzada

L’Escola Moragas és una escola d’educació especial que es troba al barri de Pedralbes. La va fundar als anys 40 el pedagog Jeroni Moragas i dona servei a uns 40 alumnes, que segueixen diferents currículums adaptats a les seves necessitats. L’any 2016 van celebrar el 75è aniversari i van ser condecorats amb la Medalla d’Honor de Barcelona.