El carrer de Parcerisa és un dels carrers de l’entorn de Can Batlló, un espai industrial del segle XIX que durant tots aquests anys ha marcat el límit entre la Bordeta i els barris de la Marina. El mes de novembre passat van començar les obres de transformació del recinte, que passarà a ser una zona d’habitatges i oficines. És per això que des de l’Ajuntament s’ha decidit urbanitzar els carrers de l’entorn per integrar-los adequadament al recinte.

El primer tram del carrer de Parcerisa, fins que es creua amb el de Quetzal, s’ampliarà i se n’arranjarà la vorera est. Seguidament, el carrer es desviarà per l’actual camí de la Cadena fins arribar a la Gran Via. Fins ara, el carrer de Parcerisa moria a l’avinguda del Carrilet. En aquesta urbanització s’instal·laran noves xarxes de serveis, infraestructures i s’hi col·locaran arbres i mobiliari urbà.

La primera part de les obres afectaran el transport públic. Durant els primers dies, la línia de bus 115 haurà de parar uns metres més amunt del carrer de Parcerisa, en un tram no afectat. A mesura que avancin les obres, el recorregut de la línia 115 serà desviat per la rambla de Badal. El trànsit del carrer de Parcerisa quedarà restringit, però no se’n tancarà completament la circulació.

Un pas per a la reurbanització de Can Batlló

Fa cinc anys que els veïns de la Bordeta reclamen que Can Batlló s’obri al barri. El juny de 2011 els veïns van inaugurar una biblioteca en una de les naus del recinte i l’octubre de 2012 la van ampliar. El mateix any van començar les negociacions per decidir el futur de Can Batlló. I el 2013 l’Ajuntament va cedir tres naus més als veïns per fer-hi un taller de fusteria i un altre mecànic.

Al març de 2013, els veïns van enderrocar un dels murs del recinte industrial com a mesura de pressió cap a l’Ajuntament perquè posés en marxa la reurbanització del recinte. No ha estat, però, fins al novembre passat que han començat les obres del que serà el nou espai de Can Batlló.