Té menys d'un minut per presentar el seu despatx d'advocats. I a sobre, ho fa en anglès i en francès. Tot un repte. ANNA MARIA VIDAL, advocada "Ho he intentat fer ràpid. Al final tens la sensació que t'has quedat curta." Uns metres més enllà, una vintena d'advocats intenten conèixer-se cronòmetre en mà. L'objectiu és fer el màxim nombre de contactes en el menor temps possible. És l'"speed dating", l'adaptació de les cites ràpides al món laboral. MARIA PÉREZ, advocada "Es como el primer noviazgo. Si funciona, acabará en matrimonio." CLARA FERRER "Yo he empezado preguntando: ¿Estudias o trabajas?" Veient les targetes que se n'emporten alguns, sembla que el sistema funciona. PABLO RUIZ "l''speed dating' és només una primera presa de contacte. Molts negocis s'acaben tancant en aquesta sala. Aquí les taules estan separades en funció de l'especialitat de cada despatx d'advocats." De fet, l'objectiu de la fira és posar en contacte bufets de tot el món. Sobretot ara, que amb la crisi molts han vist com els ha baixat el nombre de clients. PEDRO YÚFERA, degà del Col·legi d'Advocats de Barcelona "Per exemple, si un client té un accident a França, pot saber què fer. O si l'exparella s'emporta el fill a Anglaterra." Entre les conferències, algunes de curioses, com la de com fer negocis a Alemanya sense saber ni una paraula d'alemany. Aquest any, a la fira, hi participen més de 200 bufets d'advocats. La trobada ha aixecat molt d'interès, sobretot, entre els professionals dels Estats Unitats i Llatinoamericà.

Per fomentar el contacte entre els assistents a la fira, el Col·legi d’Advocats ha posat en marxa iniciatives com l'”speed dating”, una adaptació de les cites ràpides al món laboral. Els lletrats tenen tres minuts per parlar amb el company que tenen al davant i veure si els interessa col·laborar-hi. També hi ha panells en què els despatxos professionals anuncien el tipus d’advocat que busquen. Són, sobretot, bufets internacionals que necessiten experts en matèries com el dret civil o laboral a Espanya.

Una de les novetats d’aquest any és “l’elevator Pich”, una mena de faristol en què els professionals poden pujar i donar a conèixer el seu despatx professional. Per fer-ho tenen poc menys d’un minut. La idea està basada en els “speakers corners” de Hyde Park, on la gent pot anar a exposar les seves idees lliurament.

La fira, que es fa fins a aquest divendres al Museu Marítim de Barcelona, és única al món. De moment s’hi han inscrit més de 200 despatxos d’advocats de tot el món i inclou, entre d’altres, conferències perquè els assistents aprenguin a millorar la gestió dels seus bufets o a crear sinergies amb professionals d’altres països.