Un arbre desconegut i de fruit estrambòtic | arbres, Parc de la Ciutadella
Imatge de l'autor/a
Redacció

El taronger de Luisiana (“Maclura pomifera”) és un arbre nadiu dels Estats Units, concretament dels estats de Texas i Luisiana. Es tracta d’un arbre de fulla caduca que pot arribar a una alçària d’entre 10 i 15 metres.

Un arbre desconegut i de fruit estrambòtic | arbres, Parc de la Ciutadella

El que més pot sobtar d’aquest arbre exòtic i que ens pot ajudar a identificar-lo és el seu fruit. Es tracta d’una mena de pilota de mida similar al d’una taronja però de color verdós, gairebé florescent en un primer moment. Vist de prop mostra unes anfractuositats i petits canals que poden recordar les d’un cervell. El fruit no és comestible i normalment cau a finals de tardor, per bé que alguns d’aquests poden quedar ancorats a les branques i acompanyen i guarneixen l’arbre durant l’hivern.

Un arbre desconegut i de fruit estrambòtic | arbres, Parc de la Ciutadella

Al Parc de la Ciutadella hi ha un exemplar catalogat d’aquest arbre que s’estima que va néixer l’any 1913. Al carrer de Maria Montessori, a prop del Teatre Lliure, n’hi ha un altre exemplar antic, en aquest cas nascut l’any 1948.