Escolta aquesta notícia
L'antic camp de la Damm renaixerà com a zona verda, 16 pistes de petanca i un espai esportiu | Barris, equipaments, parcs i jardinsAfegeix betevé com a font preferida

Des del 2012 l’antic camp de futbol de la Damm, al carrer de la Selva, és poc menys que un descampat. El club cerveser en va marxar i, finalment, l’Ajuntament el va comprar l’any 2019. Després d’una ocupació i desnonament, ara es defineix el futur del recinte, que haurà de tenir sí o sí usos esportius, ja que aquesta és la seva qualificació urbanística. El projecte en què treballa el districte de Nou Barris divideix en tres usos diferenciats el terreny: zona verda, pistes de petanca i espai esportiu.

La zona verda ve lligada a la segona fase del corredor verd del carrer del Pintor Alsamora, que convertirà l’aparcament provisional del costat del cementiri de Sant Andreu en jardins a partir del setembre. Pel que fa a l’espai esportiu, es deixa per a una segona fase. Aleshores s’haurà de definir en detall en què consistirà, però de moment es reserva la part que toca al carrer de la Selva. “Ens agradaria que fos un espai per a aquest tipus d’esports urbans com ara l’escalada, etc.”, apunta Xavier Marcé, regidor de Nou Barris.

16 pistes de petanca de competició

Més definit és el tercer sector de la pastilla, el que toca al carrer de l’Escultor Ordóñez i el fons del camp. Aquí s’hi faran 16 pistes de petanca, el nombre fixat per poder organitzar una competició d’escala nacional o, fins i tot, internacional. “Seran unes pistes de petanca amb certa excel·lència tècnica, que permetran no només fer un treball quotidià i esportiu amb la gent gran, que això és important, sinó també tenir capacitat competitiva”, explica Marcé. Segons es va explicar en el consell de barri de Porta, es pretén cobrir el màxim de pistes possibles, tot i que en un inici es cobriran o se’n farà la preinstal·lació, segons ho permeti el pressupost. Es va anunciar també la intenció de licitar les obres a principis de l’any vinent.

L'antic camp de la Damm renaixerà com a zona verda, 16 pistes de petanca i un espai esportiu | Barris, equipaments, parcs i jardins

Nova seu del Petanca Alcúdia?

També es va plantejar la possibilitat que les noves pistes puguin esdevenir la seu del Club Recreatiu Petanca Alcúdia. Des del 1981 es troba en un recinte vell i en els darrers anys ha rebut queixes veïnals per soroll. En principi al club li sembla bé la idea: “L’oferta ens sembla bé perquè som en un lloc amb molts veïns i, encara que no és un camp de futbol, es queixen de soroll”, explica Dani Núñez, president del club; però també hi tenen objeccions i línies vermelles: “Volem un trasllat just i això és no perdre el que tenim. Volem seguir sent un centre recreatiu club petanca i per això necessitem mantenir un local social”, afegeix Núñez.

L'antic camp de la Damm renaixerà com a zona verda, 16 pistes de petanca i un espai esportiu | Barris, equipaments, parcs i jardins

Explica que en aquest local social, que s’expandeix a l’exterior amb taules i cadires, es troba molta gent gran i, fins i tot, un grup d’unes 50 persones amb discapacitat auditiva. Juguen a cartes o a dominó, o prenen la fresca. A banda d’aquesta vessant social, el club també recorda que per fer competicions de nivell cal tenir uns serveis mínims. “Si no tens un local, no tens serveis, no els pots oferir ni aigua… També necessitem un espai on deixar les boles, fer una reunió…”, continua Núñez. El tema del servei de bar o similar és el més complex. En tot cas, s’obren al diàleg amb el districte, que, d’altra banda, ja els va dir en el consell de barri de Porta que es pot parlar de traslladar-ho tot mentre sigui legalment possible.