20 mesos després del sinistre de l’avió de Germanwings en què van morir 150 persones, 51 d’elles espanyoles, la investigació de la fiscalia alemanya conclou que el copilot Andreas Lubitz va ser l’únic responsable de l’accident. N’exculpen de qualsevol responsabilitat metges, companyies, l’autoritat de l’aviació alemanya o l’escola de vol on es va formar. Aquesta conclusió contradiu els advocats que representen les víctimes, que creuen que si hi hagués un control més estricte de l’estat dels pilots s’hauria evitat la tragèdia.

Alemanya tanca i arxiva el cas, però ara falta saber què hi dirà França. Allà encara s’està investigant quin grau de coneixement tenia la companyia sobre l’estat mental de Lubitz, un cas que podria acabar amb la celebració d’un judici, si s’estima que Lufthansa o Germanwings tenen algun grau de responsabilitat en el cas. De fet, això és precisament el que reclama l’Associació d’afectats del vol GWI 9525. Volen que la fiscalia francesa aprofundeixi en les “causes reals” del sinistre i que es puguin “depurar les responsabilitats que se’n derivin”. En un comunicat els afectats també afegeixen que  tot plegat ha de permetre millorar els sistemes actuals per evitar que una situació així es pugui tornar a repetir.

A més, alguns familiars de víctimes van presentar una querella als Estats Units contra l’escola de pilots que va formar el copilot, per investigar si els metges de l’acadèmia el van examinar prou bé.