
El govern està treballant per ampliar fins a la segona setmana de gener l’obligació de portar mascareta en centres sanitaris i residències a causa de l’epidèmia de grip. Ho ha avançat el secretari de Salut Pública, Esteve Fernández, en una entrevista al Via lliure, de RAC1, en què també ha assegurat: “Les urgències estan pressionades, però no col·lapsades”.
Tot i que fa quatre dies que els casos de grip disminueixen, amb 382 casos per cada 100.000 habitants, encara no saben si seguirà aquesta tendència o si hi haurà un repunt del virus, coincidint amb les festes de Nadal. Fernández ha insistit: “La vacunació protegeix de tenir una infecció greu”. I ha explicat que el vaccí s’ha administrat a 110.000 persones més que l’any passat.
Des del Departament de Salut s’havia alertat a principis de desembre que el pic de casos de la grip coincidiria amb la setmana de Nadal i de Sant Esteve. Com a mesura de prevenció, el govern va imposar l’obligació de dur mascareta en centres sanitaris i residencials el 10 de desembre amb una vigència de 15 dies. Ara, aquesta obligatorietat s’ampliarà 15 dies més.
Qui ha de portar mascareta?
La resolució del govern obliga a portar mascareta totes les persones a partir dels sis anys en centres sanitaris i residències. Inclou tant els treballadors com els pacients i els visitants. En el cas de les persones ingressades no hauran de dur mascareta quan siguin dins la seva habitació.
A més, també es recomana a tota la població que tingui símptomes quan hagi de sortir de casa, especialment en llocs concorreguts com el transport públic.
On és obligatori portar mascareta?
Les persones a partir de sis anys estaran obligades a portar mascareta quan es trobin a:
- centres d’atenció primària (CAP)
- centres d’atenció hospitalària
- centres d’atenció intermèdia
- centres d’atenció a la salut mental
- residències de gent gran
- centres residencials per a persones amb discapacitat