Prat Educació ha engegat un nou repte educatiu. Es tracta d’un “brain hackathon”, en el qual han participat una dotzena d’establiments de l’eix comercial CorEixample. Cadascun d’aquests negocis ha llançat un repte als estudiants que han hagut de resoldre en una setmana durant la qual s’han aturat les classes ordinàries per centrar-se en els reptes.

Exercicis acadèmic basats en casos reals

Tocar directament la realitat de l’empresa, amb problemes reals, és d’allò més estimulant per als estudiants de màrqueting i publicitat. I més quan han de donar solucions en una setmana. És una experiència que els ajudarà molt en la vida professional, asseguren els docents. En equips de tres, han donat resposta al problema que exposava cada un d’aquests establiments, tots ocasionats o agreujats per la covid-19. Per exemple, en el cas del negoci Barceloning, el repte ha estat un pla per canviar el tipus de clients: dels turistes, ara inexistents, a públic local. En el cas de Verol Vinateria, l’objectiu ha estat buscar una fórmula per tenir més presència al carrer, amb les dificultats d’actuar sobre una façana protegida.

La fórmula que s’estendrà a més estudis

Tot just estan presentant els resultats, però des del centre ja han decidit implementar aquesta pràctica als estudis de Turisme, Comerç Internacional, Transport i Logística, i també Batxillerat. Estan convençuts que la millor manera d’aprendre és amb casos reals i treballant directament amb les empreses.