En només 12 dies, la botiga del carrer de Tamarit Ballester Bolsos ha hagut de reparar el vidre de l’aparador quatre vegades, en tots els casos per un intent de robatori. L’àvia del propietari, la Francesca Ballester, ha explicat a betevé que, encara que només en dues ocasions van aconseguir endur-se material, sempre s’han trobat amb destrosses a l’exterior. L’últim incident es va produir diumenge, 8 de desembre. “Què he de fer, tancar la paradeta?”, ha lamentat la dona.
A pocs metres de distància, l’establiment Taula i Cuina Marc Vidal assegura que en els darrers mesos han tingut tres robatoris i que han pogut veure com es produïen a través de les càmeres de seguretat que tenen instal·lades dins l’establiment.
Robatoris a comerços de Sant Antoni
No són dos casos aïllats, sinó que hi ha un patró que almenys es reprodueix en dos comerços més. Fa 10 dies van entrar a robar a un negoci de mòbils també de la zona. Segons ha comentat el dependent, es van endur fins a 15.000 euros en mòbils, tauletes i ordinadors. L’Òptica Universitària de la cantonada del carrer de Tamarit amb Comte d’Urgell denuncia que ja els han entrat al negoci dues vegades. És per això que, diuen, han hagut de reforçar la seguretat dels vidres, ja que en una de les ocasions els van robar 7.000 euros en ulleres.
En plena campanya de Nadal, els comerciants estan indignats amb la situació.
Les obres a la ronda augmenten la inseguretat
Jordi Arias, president de l’entitat Sant Antoni Comerç, ha assegurat que les obres de la ronda, que ara encara la segona fase, han fet augmentar la inseguretat als comerços de la zona. Reconeixen que en alguns encreuaments, on ara no hi passen vehicles, queden molt solitaris a les nits i s’hi han produït diversos robatoris. Asseguren que la inseguretat fa temps que és present al barri i per això demanen a l’Ajuntament que hi posi càmeres de videovigilància o hi augmenti la presència policial d’agents uniformats.
Més presència de la Guàrdia Urbana
Des de l’Ajuntament han detallat que fa força temps que la Guàrdia Urbana ha augmentat la presència a la zona, tant amb efectius uniformats com de paisà, i ha reconegut que es tracta d’un dels punts de la ciutat que rep especial atenció per part la policia. Aquest dimarts se celebrarà, a més, un consell sectorial de prevenció i seguretat sobre Sant Antoni, en què els veïns i comerciants es podran trobar amb els responsables municipals.
Els comerciants demanen un pla de dinamització
Els propietaris de comerços al barri de Sant Antoni han relatat que estan patint des de fa massa les conseqüències de les obres. L’estrena de la primera fase de la reforma de la ronda de Sant Antoni va posar fi a “molts anys de patiment”, primer quan tenien la carpa provisional del Mercat de Sant Antoni enmig del carrer; després, amb la llosa que tallava el trànsit; i, ara, amb les obres de pacificació de l’espai. Durant tot aquest temps asseguren que han tancat molts negocis, raó per la qual demanen a l’Ajuntament un pla de dinamització.