El nou cas d’una policia espanyola infiltrada durant dos anys a la Comunitat Palestina de Catalunya i al moviment independentista de Nou Barris anirà a la justícia. Alerta Solidària ha anunciat que treballa per presentar una querella criminal “que apunti a la direcció cúpula d’Interior”. “Volem que Grande Marlaska i el PSOE paguin per totes aquestes vulneracions de drets fonaments i pels danys causats en les infiltracions de Barcelona, Girona i València”, ha explicat Martí Majoral, d’Alerta Solidària, en una roda de premsa conjunta de totes les entitats on es va infiltrar l’agent policial.
Els damnificats —entre els quals també hi ha el Casal Popular 3 Voltes Rebel, Endavant, Prou Complicitat amb Israel i Novact— denuncien que es tracta d’una infiltració orquestrada des dels serveis d’intel·ligència i sense cap autorització judicial. Per això consideren que es tracta d’una investigació “il·legal” i reclamen mecanismes de control sobre les forces de seguretat.
Dona, jove i palestina, un perfil que obre portes
Com ha passat en altres casos d’infiltracions policials, la notícia ha caigut com una galleda d’aigua freda a la llarga llista d’entitats i moviments als quals es va introduir la policia. Denuncien que va utilitzar el perfil de dona jove i palestina perquè se li obrissin totes les portes. “En poc temps es va convertir en una mes del nostre moviment, en una amiga que va venir a casa i va conèixer les nostres famílies”, relata Alys Samsom, membre de la Coalició Prou Complicitat amb Israel, que reconeix que continua en “estat de xoc”.
“És un cas pervers d’instrumentalització de la identitat”, afegeix Natàlia Abu-Sharar, presidenta de la Comunitat Palestina de Catalunya, que també es va fer amiga de la policia i, de fet, va ser la darrera persona amb qui va mantenir contacte el 2023.
“L’Estat ha creuat totes les línies vermelles”
En un comunicat conjunt, les entitats consideren que aquest “no és un cas aïllat” sinó “una pràctica sistemàtica de repressió”. Asseguren que amb aquests pràctiques “l’Estat ha creuat totes les línies vermelles” i exigeixen que s’investiguin totes les infiltracions, que no quedin impunes i que s’hi posi fi. Denuncien que l’Estat busca controlar, vigilar i atemorir els moviments socials però afirmen que no aconseguiran generar una “desconfiança permanent” amb les persones que s’hi apropin.
