L’Ajuntament s’ha proposat reduir el soroll a la ciutat. Sobretot després de conèixer les dades del darrer informe elaborat per l’Agència de Salut Pública de Barcelona, que assegura que el 57 % dels barcelonins està exposat a valors de soroll superiors als que recomana l’OMS. Segons ha explicat el regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia, “no hi ha una mesura estrella”, com ho van ser la zona de baixes emissions per reduir la contaminació atmosfèrica, sinó un conjunt d’actuacions que sumades tenen aquest efecte reductor.

130 morts anuals a Barcelona per malalties atribuïbles a l’excés de soroll

El 80 % del soroll, culpa del trànsit

Una part important de les mesures van encaminades a reduir el soroll que provoca el trànsit, que representa el 80 % de la contaminació acústica de Barcelona. Algunes ja s’han començat a implementar, com la reducció de la velocitat a 30 km/h, el desplegament de les superilles, o la pacificació dels entorns escolars. D’altres, en canvi, estan tot just en fase d’estudi, com la possibilitat d’instal·lar radars acústics, que s’estan provant en alguns països europeus. També es prioritzarà l’ús de paviment sonoreductor, especialment en els carrers amb més trànsit.

Pel que fa a les diferents zones de la ciutat, es vol preservar aquelles anomenades “tranquil·les” i desplegar-ne de noves, protegir les de millor qualitat acústica (com Montjuïc, Can Carelleu o el Laberint d’Horta), i fer un seguiment especial dels espais on hi ha nivells de soroll elevat per l’oci nocturn, com Gràcia o Ciutat Vella.