El tram de la ronda de Dalt on l'Ajuntament preveu fer actuacions és el que va del nus de la Trinitat a la plaça d'Alfonso Comín. És aquí, sobretot al segment que travessa el districte d'Horta-Guinardó, on la via té més parts descobertes. Algunes a peu de carrer, ben a prop de blocs d'habitatges. Els estudis previs que ha fet públics l'Ajuntament preveuen cobriments parcials a la zona de Roquetes i de Vallcarca i els Penitents. A prop del Velòdrom d'Horta hi ha projectats dos passos subterranis i tres passeres elevades. L'actuació més àmplia la trobem al tram entre Montbau i la Vall d'Hebron. Són gairebé 500 metres que es taparan amb un gran parc urbanitzat que cobrirà l'autopista urbana. "A la proposta de l'Ajuntament també es preveuen canvis pel que fa a la mobilitat. Es vol reduir a un únic carril per a vehicles privats el lateral de la ronda per aconseguir així desplaçar cotxes cap al tronc central. Al lateral es prioritzaria el pas del bus i de la bicicleta." Tot plegat es complementaria amb mesures per reduir la contaminació acústica, com la instal·lació de materials sonoreductors, i amb aplicant elements protectors com cobertures, pantalles i filtres.

Els estudis previs que ha fet públics l’Ajuntament preveuen cobriments parcials a la zona de les Roquetes i de Vallcarca i els Penitents. A prop del Velòdrom d’Horta hi ha projectats dos passos subterranis i tres passeres elevades.

L’actuació més àmplia la trobem al tram entre Montbau i la Vall d’Hebron. Són gairebé 500 metres que es taparan amb un gran parc urbanitzat que cobrirà l’autopista urbana.

En la proposta de l’Ajuntament també es preveuen canvis pel que fa a la mobilitat. Es vol reduir a un únic carril per a vehicles privats el lateral de la ronda per aconseguir així desplaçar cotxes cap al tronc central. Al lateral es prioritzaria el pas del bus i de la bicicleta.

Tot plegat es complementaria amb mesures per reduir la contaminació acústica, com la instal·lació de materials sonoreductors, i aplicant elements protectors com cobriments, pantalles i filtres.

El consistori va explicar ahir als veïns dels barris per on passa aquest tram de la ronda de Dalt que ha descartat el cobriment total de la ronda i que aposta per fer cobriments parcials. És un pla que no agrada gens als veïns, sobretot els d’Horta-Guinardó, que es queixen dels inconvenients que els genera la ronda, com la contaminació acústica i les dificultats de comunicació entre barris.