L'Ajuntament canvia de lloc els fanals antics de la Rambla per ubicar-los en punts més emblemàtics | Amics de la Rambla, enllumenat, la Rambla, patrimoni
Foto: César Algora
Escolta aquesta notícia

Els treballs d’uns operaris retirant un dels fanals antics de la Rambla han causat sorpresa i alarma entre els veïns del carrer. Un soci de l’entitat Amics de la Rambla ha publicat un missatge i una fotografia a la xarxa social X denunciant la retirada dels fanals, que “estaven en perfecte estat”. No obstant això, l’Ajuntament de Barcelona assegura que els llums continuaran a l’entorn de la Rambla, però que s’opta per ubicar-los en punts més emblemàtics.

Es traslladen a la mateixa Rambla

Fonts de l’Ajuntament han confirmat a betevé que s’estan retirant els fanals antics per ubicar-los en “espais majors com el pla de la Boqueria o el pla de l’Os“. L’element en concret que es veu a la fotografia es trobava al tram de la Rambla de Sant Josep i ara l’Ajuntament el traslladarà no gaire lluny.

Tot plegat és deu a la reforma integral que des de fa tres anys s’està fent a l’emblemàtic passeig de Barcelona. L’Ajuntament col·locarà fanals nous per substituir els que s’estan traient dels seus llocs originals. Segons el consistori, aquesta actuació estava prevista en el projecte amb la idea de donar més notorietat als espais del passeig on aniran els fanals retirats.