L’Ajuntament de Barcelona ha atès 27.000 persones als diferents equipaments municipals que estan donant suport a la tramitació del procés de regularització d’immigrants. El 20 d’abril es va obrir el termini presencial per a la sol·licitud extraordinària endegada pel Govern espanyol i des del 6 de maig el consistori també ha habilitat un espai al Pavelló 2 de la Fira de Barcelona per agilitzar el tràmit. La tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Raquel Gil, ha explicat que a partir del 18 de maig s’ampliarà el dispositiu de la Fira de Barcelona ubicat a l’avinguda de Rius i Taulet. Això permetrà incrementar els serveis d’informació general, de revisió de documentació, de tramitació de certificat digital i de suport a la tramitació.
Ampliació de l’espai del Pavelló 2 de la Fira de Barcelona
A partir de la setmana vinent el Pavelló 2 de la Fira de Barcelona disposarà de més punts de tramitació del Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) i de les oficines d’atenció ciutadana (OAC), punts d’assessorament jurídic i punts de suport en la tramitació gestionats per la Creu Roja. Segons l’Ajuntament, això permetrà iniciar la desescalada d’atencions a les OAC de Sant Miquel i Monumental i concentrar els tràmits d’acompanyament als espai de Miquel Bleach i al Pavelló 2 de la Fira.
Gil ha assenyalat que a partir de dilluns “es podrà fer una tramitació que fins ara no es feia, que és la del certificat, que permet fer després la tramitació en línia de l’expedient”. Ha afegit que, “en col·laboració amb la Generalitat, el personal de l’OAC podrà fer la tramitació d’aquests certificats digitals per facilitar tota la tramitació“.
24.000 informes de vulnerabilitat
Gil ha explicat que l’Ajuntament de Barcelona ha emès 24.000 informes de vulnerabilitat en les seves diferents formes. La cinquena tinenta d’alcaldia ha remarcat que, d’aquests, 10.000 s’han fet a través de l’enllaç “que s’ha enviat a totes les persones registrades als diferents sistemes d’atenció de l’Ajuntament“. Aquestes persones el van rebre al correu electrònic o al telèfon mòbil per poder descarregar-se l’informe de vulnerabilitat i, per tant, no haver de fer desplaçaments.
Gil ha destacat que estan atenent al Pavelló 2 de la Fira de Barcelona persones amb residència a Barcelona, però a partir de dimarts també es podrà adreçar a aquest espai qui no tingui empadronament però pugui acreditar la residència a la ciutat. Gil ha assenyalat que tots aquests dispositius municipals es mantindran dimensionats fins al 30 de juny, que és el termini de finalització del tràmit de regularització extraordinària.