
L’Ajuntament de Barcelona ha decidit fer alguns ajustos al tram reformat de la ronda de Sant Antoni pocs dies després de l’estrena, aquest dilluns passat. Es tracta, principalment, de millores en la senyalització, i també de canvis en l’aparcament per reduir el volum de trànsit que hi circula. El consistori argumenta que el projecte encara esta en fase d’obres —ara continuen els treballs al carrer de Tamarit— i que fins que no estigui enllestida tota l’obra no es podrà “consolidar” la mobilitat de la zona. A més, recorda que “cal un temps d’adaptació del trànsit a la nova configuració de circulació”.
Nova senyalització per reduir el trànsit
Per millorar la mobilitat, l’Ajuntament està pendent d’instal·lar senyalització de caràcter dissuasiu al carrer de Floridablanca, per reduir el volum de trànsit que baixa pel carrer de Villarroel. També s’instal·larà més senyalització a la cruïlla entre Villarroel i la ronda de Sant Antoni, i està pendent la que ha de restringir l’entrada a Ciutat Vella pel carrer de la Riera Alta.
L’aparcament, només per a residents
Un altre dels canvis que s’introdueix és en l’aparcament de càrrega i descàrrega de 8 a 20 h. Si, inicialment, estava previst que fora d’aquest horari hi pogués aparcar tothom, a partir d’ara serà d’ús exclusiu per a residents. També s’han afegit alguns aparcaments de bicicleta, que el dia de l’estrena encara no hi eren.
A més, el consistori també estudiarà si calen ajustos semafòrics en aquest primer tram reformat per on passen fins a cinc línies d’autobús i on la llum verda de pas dura molt poca estona.
Possibles canvis en l’aparcament de motos
L’Ajuntament també es planteja canvis en relació amb als compromisos als que va arribar aquest dilluns amb la Plataforma pro Pacificació de la Ronda de Sant Antoni. El més important és el d’instal·lar controls d’accés al segon tram, entre Villarroel i Casanova-Floridablanca, perquè només hi puguin circular els veïns. El consistori no ha avançat en què consistiran aquests controls, ni si podrien ser pilones com passa en altres punts de la ciutat.
També s’ha compromès a estudiar la configuració del cordó de serveis d’aquest primer tram en el qual, a banda de la càrrega i descàrrega, hi ha una zona d’aparcament de motos. Així, “si calgués” es podrien canviar aquestes places de motos que hi ha a tocar del carrer d’Urgell per places de bicicletes.