Pèrgola de l'estació de la Sagrera
Escolta aquesta notícia

Ja es coneixen més detalls de com acabarà sent l’interior i l’exterior de la futura estació intermodal de la Sagrera. La nova infraestructura tindrà parada dels trens de Rodalies i de l’AVE, amb terminal d’autobusos i acollirà estacions de les línies L9, L10 i L4 de metro. En paral·lel, i aquesta part és la que encara està més allunyada del final, es cobrirà l’estació amb el parc més gran de Barcelona, que ocuparà unes 40 hectàrees i quedarà envoltat d’edificis, oficines, comerços i equipaments per al veïnat.

Un parc d’uns 4 km

Serà el parc de nova creació més gran de Barcelona amb una extensió de 3,8 quilòmetres i una amplada de 300 metres. També es preveu que hi hagi un carril bici de doble sentit de vuit quilòmetres i que a menys de 1.000 metres del parc hi visquin uns 150.000 veïns.

Recreacions del parc lineal

Esportives
Perspectiva des de la Rambla de Prim
Pèrgoles de la Torre del Fang
Camí comtal
Hort de les figueres
Àgora de Sant Martí
Roserar de Bac de Roda
Hort d’ametlles
Font festa major

El 80 % del parc es construirà sobre llosa, però també hi ha altres parts, com l’entorn de la Torre del Fang, ja inaugurada i oberta al públic, que no està damunt de l’estructura de l’estació. Tal com deixen veure les imatges del futur parc, hi haurà espais de descans, d’esport i també una gran zona per a celebracions d’actes populars. A les recreacions hi destaca una catifa enjardinada de roses i un hort d’ametllers en flor que recorden ciutats japoneses en temporada de sakura (amb el cirerers en flor).

L’estació més gran de l’estat

La part d’estructura ferroviària —que segons ha confirmat Adif a l’Infobarris està previst que estigui a punt a finals del 2026— es dividirà en quatre nivells. Planta 0: un vestíbul i zona comercial amb taquilles per les vuit vies adaptades a l’alta velocitat que s’enllaçaran amb 10 vies de la zona de tractament tècnic de trens (ZTTT). Aquest espai estarà destinat a l’estacionament, neteja i manteniment de trens d’alta velocitat i servirà per descongestionar l’estació de Sants.

Recreacions de l’estació de la Sagrera

Vestíbul de Rodalies
Vestíbul dels trens d’alta velocitat
Part intermodal de l’estació de la Sagrera
Interior del vestíbul de l’estació
Sala d’espera i embarcament
Sala d’espera del tren d’alta velocitat
Vestíbul des de l’entrada de Sant Martí
Entrada Sagrera sud
Entrada Sagrera nord
L’atri de l’estació
Andanes de Rodalies
L’estació a vista d’ocell
Entrada a l’estació de la Sagrera
Entrada des de Sant Martí
Entrada des de Sant Martí
Entrada des de Sant Martí

A les plantes -1 i -2 s’hi situarà el vestíbul general, les connexions de metro (L9/10 i L4), la terminal d’autobusos i les zones d’aparcaments i logística. Finalment, hi haurà el nivell més profund (-3) amb les línies R1 i R2 de Rodalies, amb connexió al túnel del carrer d’Aragó. Serà el major edifici de Barcelona, amb uns 300.000 m² i equivalent a gairebé la meitat de la grandària de la terminal 1 de l’aeroport del Prat. Estarà coronada per una gran pèrgola de fusta i acer que cobrirà el cor de l’estació. D’extrem a extrem farà un quilòmetre de llarg i hi ha 10 vegades més acer que a la Torre Eiffel, 100.000 tones. En total hi haurà 90 quilòmetres de vies i acollirà 100 milions de viatgers a l’any.