Així serà el curs escolar 2025-2026 a Barcelona: amb bolets però classes més petites | Consorci d'Educació de Barcelona, curs escolar, educació infantil, escoles, ESO, instituts
Escolta aquesta notícia

El curs 2025-2026 començarà amb menys alumnes nous a Barcelona. Al setembre s’estrenaran a escola 10.230 nens de tres anys, 460 menys que enguany. Per primer cop a la història de la ciutat no hi haurà cap classe de petits amb 23 alumnes, el màxim serà de 22, un fet insòlit.

Tot i que en l’oferta inicial de places el Consorci d’Educació no preveia fer cap bolet, finalment sí que s’obriran grups addicionals a l’Escola Aldana (Sant Antoni) i l’Escola el Turó (el Turó de la Peira), segons ha pogut saber betevé.

Per respondre a la demanda, també s’han ampliat les classes de 20 a 22 alumnes a Torre Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, i a totes les escoles públiques de la zona educativa Z23 de Sant Andreu, amb 22 alumnes a les classes de tres anys. A més a més, es creen grups cíclics, amb barreja d’alumnat d’I3 i I4, a l’Escola Can Clos i l’Escola el Polvorí.

Quatre centres perden grups d’I3

Per contra, per la baixada de la natalitat, perdran un grup d’I3 els centres l’Institut Escola Eixample, l’Escola Torrent d’en Melis, l’Escola Antoni Brusi i l’Arenal de Llevant.

I mentre que a infantil, amb el descens de naixements es poden fer classes més petites, a l’ESO cal ampliar capacitat per encabir els 11.657 alumnes de primer. Es crearan grups extra o bolets a l’Institut Ernest Lluch (la Nova Esquerra de l’Eixample), Dolors Aleu (Navas) i Caterina Albert (el Camp de l’Arpa).

classe escola

Nous instituts escola a Barcelona

El curs vinent s’iniciarà a Barcelona amb quatre instituts escola nous. Dos —l’Institut Escola els 30 Passos, a Sant Andreu, i l’Institut Escola Flor de Maig, a Sant Martí— són escoles que incorporen 1r de l’ESO. L’IE Els 30 Passos suma tres grups de primer d’ESO, mentre que l’IE Flor de Maig n’incorporarà dos.

Els altres dos centres que es posen en marxa són l’Institut Escola Enric Granados (actual Escola Enric Granados), al barri de la Marina, amb un grup de 1r d’ESO, i l’Institut Escola Canyelles, a Nou Barris, que se situarà en l’edifici de l’actual Escola Tomàs Moro i també incorpora un grup a 1r d’ESO.