La primera de les mesures que posarà en marxa Airbnb serà la de limitar el nombre d’anuncis que els particulars poden posar de pisos a Ciutat Vella. Ens els casos en què es lloguin sencers i l’amfitrió marxi de casa, només s’hi podrà anunciar un pis. I es reservarà el dret a publicitar-ne més a aquells propietaris que s’identifiquin com a professionals, aportant les dades de l’empresa. Així, en principi,  seria algú amb llicència i seria, diuen, cosa de les administracions esbrinar si ho té tot en regla o no.

També s’ofereixen a facilitar el pagament de la taxa turística a través de la plataforma, però en aquest punt estan pendents de les negociacions que, segons la companyia, s’estan duent a terme amb Generalitat i Ajuntament. Calculen que, només el 2016, s’haurien generat uns ingressos de 6 milions d’euros a tot Catalunya, bona part recaptats a la ciutat.

Finalment, donaran impuls a l’eina airbnb.es/neighbors de mediació, que ja està en funcionament i permet gestionar els possibles problemes amb els veïns, derivats, per exemple, de sorolls o qualsevol altre molèstia. Aquest dimarts, la companyia ha comunicat les mesures per carta tant a Ajuntament com a Generalitat, i es compromet a posar-les en marxa abans que comenci la temporada d’estiu. Afegeixen que treballaran per ampliar-les i que no descarten aplicar la limitació d’anuncis, més endavant, a altres districtes.

Segons Airbnb, a Barcelona hi ha 11.100 amfitrions actius, que tenen 38 anys de mitjana i que, gràcies al lloguer del seu habitatge, ingressen 5.300 euros anuals. Gairebé la meitat ofereixen habitacions i la resta lloga el pis sencer.  També apunten que el 2016 es van acollir 1, 25 milions d’hostes, que es van quedar a la ciutat unes quatre nits. 364.000 barcelonins van utilitzar Airbnb per viatjar.