perforació túnel aeroport del Prat

(ACN). Adif ha adjudicat per 64 milions d’euros les obres de la segona fase de l’accés ferroviari a la T1 de l’aeroport del Prat. Els treballs inclouen la connexió amb la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova, actuacions en el túnel i a les estacions de les terminals 1 i 2. Segons les previsions d’Adif, l’accés permetrà connectar Barcelona i l’aeroport en uns 19 minuts i s’estima que es podran transportar entre set i nou milions de passatgers l’any. Aquest servei ferroviari serà explotat per Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Aquest traçat nou, de via doble, comença a la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova i arriba fins a la T1, amb un parada a la T2, on es podrà connectar amb l’L9 del metro. Segons Adif, les obres es finançaran amb fons europeus Next Generation.

Les obres, acabades en dos anys

Els treballs tenen un termini d’execució de 24 mesos i per Adif permetran donar “un impuls definitiu a la posada en servei d’una infraestructura estratègica en el futur esquema d’explotació de la xarxa de rodalia de Barcelona”. En un comunicat, Adif ha recordat que l’accés ferroviari nou permetrà establir serveis directes de rodalia fins a les dues terminals de l’aeroport, des de Manresa i Maçanet via Barcelona, per les línies actuals R2 i R4. A més, els treballs també permetran acollir serveis llançadora entre les terminals de l’aeoroport i la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera.

La primera fase del projecte, amb una inversió estimada de 305 milions d’euros, va implicar la perforació amb tuneladora del tram principal de l’accés de tres quilòmetres. Les obres del tren llançadora van començar el juliol del 2015 i, des de llavors, han patit diversos endarreriments.