L'Agència de Promoció del Carmel i entorns tanca. Aquesta empresa municipal es va crear per gestionar les actuacions urbanístiques que s'han fet a partir de l'esvoranc que van ocasionar les obres de la Línia 5 del metro. Un accident que va alterar la vida del barri ara fa set anys. L'Ajuntament vol racionalitzar el funcionament de les empreses municipals. Així, les tasques de l'Agència de Promoció del Carmel les assumirà BIMSA. L'objectiu, oferir el mateix tractament a tot el territori. FRANCINA VILA, regidora d'Horta-Guinardó "El que ens ha de permetre és tenir una visió més global de la ciutat. No pot ser que hi hagués un operador definint com ha de ser aquell barri. Sinó que això entenem que havia de ser amb visió de ciutat i una visió global perquè sobretot el que no hi hagués desequilibris i injustícies." Els veïns valoren negativament el tancament de l'ens perquè consideren que hauria de continuar fins que s'executin els plans generals metropolitans dels Tres Turons i del Carmel i entorns. Asseguren que es perdrà una proximitat amb l'Administració que és bàsica per als barris més allunyats del centre. FERNANDO GONZÁLEZ, AV Carmel "Les barrios periféricos, tener la administración cercana, más cercana de los ciudadanos facilita y congratula más a los vecinos. Que la centralicen en BIMSA ya veremos los instrumentos que crea el distrito para que les den respuesta en el distrito." El 27 de gener de 2005 un moviment de terres produït per les obres d'ampliació de la Línia 5 del metro va provocar un esvoranc que va canviar la història del Carmel. Aquells fets van ocasionar una crisi política que es va traduir en el compromís de les administracions de modernitzar el barri. L'Agència ha gestionat els més de 70 milions d'euros que s' hi han invertit des d'aleshores. Hi ha impulsat més de cinquanta actuacions. S'hi han rehabilitat habitatges, reurbanitzat carrers i places, millorat la mobilitat de la zona i construït nous equipaments tant al Carmel com als entorns.