L’acidH, l’entitat gracienca que treballa amb persones amb intel·ligència límit, ha començat una campanya per recollir fons per la millora del manteniment i la seguretat dels patis. Tot i que ja s’han fet algunes intervencions necessàries per a l’ús dels espais, queda feina a fer. Les aportacions es poden fer a través del web de la mateixa entitat.

Quatre espais per a quatre grups

L’edifici de l’acidH al carrer de Siracusa, 53, té dos patis. Aquests dies hi ha menys alumnes de l’Escola Vida Montserrat-acidH que els utilitzen, ja que s’han hagut de dividir per no coincidir per les restriccions derivades de la covid-19. Són quatre grups de convivència que utilitzen els dos patis del centre, el teatre que ja s’utilitza per moltes activitats del centre i la plaça del Poble Romaní.

Els patis són més que zones d’esbarjo

Amb la situació actual, aquests patis s’han convertit en més que zones d’esbarjo, ja que s’aprofiten com a extensions de l’aula per fer algunes classes. Però, tot i que se’n fa molt ús, els responsables de l’escola creuen que estan en males condicions i s’ha de fer manteniment, per això, han començat una campanya, per fer front als costos de millora i seguretat.

La campanya “Salvem els patis”

“Salvem els patis” és el nom de la recollida de fons, en total volen aconseguir 8.000 euros, amb aquests diners volen pagar les intervencions que ja s’han fet i les que queden. La Judith Reig, directora de l’Escola Vida Montserrat-acidH, explica que “ni el Departament d’Educació, ni el Consorci, se n’ocupen d’aquest manteniment, com que és una escoleta molt petita, les famílies no poden sostenir tota aquesta despesa. Aquesta campanya és per poder pagar els crèdits que hem hagut de demanar ja i poder posar aquesta segona fase d’agradabilitat”.

Pintar, arranjar la rampa i protegir les pilones

Per fer l’espai més segur es va col·locar una escala d’emergència, una tanca i una nova reixa a la zona de pista. Els alumnes també van pintar les baranes del pati de baix, però encara queden molts elements per millorar. S’han de pintar els dos patis, de fet, el de d’alt és on hi ha la pista de bàsquet i de futbol que no té les línies de joc dibuixades i, a més, cal protegir les pilones de la pista i arranjar la rampa d’accés.

Una taula de ping-pong

Per a la Martina Altaba, alumna, cal “pintar, la rampa necessita estar llisa, però gaire llisa, perquè no rellisquem”. A més, volen instal·lar taules de ping-pong de ciment. Pel Jaume Navarro, alumne, si es fes tot això, “podem tenir un pati més xulo, més maco i així gaudim més”.

Des de l’escola creuen que els patis han de ser espais on desenvolupar la creativitat i les relacions socials interpersonals i, per això, ara creuen que és important convertir-los en segurs i agradables.