En Jordi va tenir un accident quan circulava a 200 km/h sota els efectes de l'alcohol i les drogues, i va estar dos mesos i mig en coma. JORDI PORTA, víctima d'accident "Pensem 'a mi mai em tocarà', jo també ho pensava. És com una loteria. Si tu vas cometent imprudències, infraccions, inclús encara que siguin petites distraccions és com si anessis agafant números d'aquesta loteria." La realitat més dura, però, arriba després dels accidents. MARILINA FERRER, víctima d'accident "Han de fer tot un aprenentatge de vida nou amb les lesions que tinguin i els familiars han de començar a afrontar el seu dia a dia amb l'absència de les persones que han deixat la seva vida a la carretera." Aquests sinistres, però, fa una dècada que van a la baixa. Durant 2013 els morts a Barcelona van caure un 26% respecte a l'any anterior i el nombre de ferits greus es va incrementar un 4%. A Catalunya la reducció és del 13% en les víctimes mortals i un 8% dels ferits de consideració. ELISABET IBARS, delegada de Stop Accidents Catalunya "Encara que baixin, cada any hi ha morts, cada any hi ha més famílies destrossades. Hem aconseguit que baixin unes causes com per exemple l'alcoholèmia i la velocitat perquè estan penalitzades, però ara per exemple la causa número u són els mòbils." Per evitar aquests accidents el Govern català ha impulsat la campanya "Jo hi poso seny" amb el suport de diverses personalitats a la xarxa.

Durant el matí de diumenge el Parc de la Ciutadella ha fet un homenatge a tots aquells que han perdut la vida a la carretera. Des de les associacions de víctimes i des del Govern català es fa una crida a la població per tal que tothom prengui consciència dels perills al volant, i especialment de les distraccions, la principal causa d’accidentalitat.

El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha recordat que des de la Unió Europea hi ha l’objectiu de reduir les morts per accidents de trànsit a la meitat el 2020 i aconseguir que el 2050 no n’hi hagi cap. Per treballar en aquesta línia, el conseller ha explicat que portaran l’educació viària als infants.

Pel que fa a les dades d’accidents, se’n confirma la tendència a la baixa. El 2013 a la ciutat de Barcelona els morts van ser un 26% menys que l’any anterior, arribant als 22; tot i que els ferits greus van ser lleugerament superiors, un 4% més, és a dir, 259. La majoria d’accidents es van produir a l’Eixample, precisament perquè és una de les zones de la ciutat on hi ha més trànsit.

Pel que fa a Catalunya la mortalitat també baixa. Si mirem les dades només fins al novembre, aquest any hi ha hagut un 13% menys de morts, 120. I un 8% menys de ferits greus, 711.