Escolta aquesta notícia

(ACN) Les obres al pou de la futura sortida d’emergència de la Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat al carrer del Consell de Cent de Barcelona avancen i, segons informa el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, això permetrà recuperar una part de l’espai en vorera en les pròximes setmanes. La pròxima fase de treballs que es fa en aquest punt permetrà retirar part de la maquinària que s’ha utilitzat fins ara i de les tanques de protecció i acústiques que ocupaven bona part de la vorera del carrer del Comte d’Urgell a l’altura de Consell de Cent. Això suposarà la recuperació de l’espai per als vianants, que durant els mesos que ha durat l’actuació han disposat només d’una vorera en aquest tram.

obres L8 Consell de Cent
Mapa del punt on s’alliberaran voreres (Font: Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica)

En concret, es desmuntaran la meitat de les proteccions acústiques que rodegen el recinte de l’obra —que tenen una alçària de sis metres— i diverses màquines i instal·lacions auxiliars que s’han utilitzat fins ara, atès que ja no seran necessàries, segons afirma Territori.

El mes de maig els vianants recuperaran tota la vorera

Les proteccions situades a la cruïlla entre els carrers del Consell de Cent i Comte d’Urgell, que envolten pròpiament el pou, es mantindran de moment per necessitats de l’obra i es preveu que es retirin quan els treballs estiguin més avançats. Paral·lelament, la part de vorera ocupada els últims mesos s’anirà recuperant per a l’ús ciutadà al costat mar i es preveu que al maig quedi alliberada.

Els treballs corresponen a l’obra d’infraestructura per al perllongament de la línia dels FGC Llobregat-Anoia i la connexió amb la del Vallès. L’actuació inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres i tres estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb l’L5), Francesc Macià (intercanvi amb el tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de Plaça d’Espanya i Gràcia.

L’obra té un pressupost de 300 milions d’euros, que s’eleven a 412 si s’hi sumen els imports previstos per a les instal·lacions del túnel i les estacions i per a l’arquitectura de les estacions.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a