Punt final a la millora del carrer de Balmes entre la plaça de Molina i la ronda del General Mitre. L’Ajuntament de Barcelona ha finalitzat unes obres iniciades a la tardor del 2024 que han permès renovar uns 15.000 metres quadrats de superfície amb una inversió d’uns set milions d’euros.
La transformació posa el focus en l’espai per als vianants i en la millora de l’entorn urbà. Les voreres s’han ampliat dos metres respecte de les anteriors i s’hi plantaran 102 arbres nous. Una part d’aquest arbrat es col·locarà a la tardor, quan les temperatures siguin més baixes. També s’han creat nous passos de vianants i s’ha renovat el sistema de recollida d’aigües.
Dos carrils de pujada i un de baixada
La configuració de la calçada deixa dos carrils en sentit pujada, un dels quals reservat al transport públic i als taxis, i un carril de baixada. També es conserva un carril de serveis al costat de la vorera Besòs.
En aquest tram hi ha uns 125 metres lineals de zones de càrrega i descàrrega, 154 places per a motos, sis places per a persones amb mobilitat reduïda i dues places reservades per a centres sanitaris. També s’hi han habilitat tres parades d’autobús, 13 places per a bicicletes i 36 contenidors.
Recta final per a obres que encara continuen
La finalització d’aquest tram hauria de precedir la segona fase de les obres, que anirà des del General Mitre a la plaça de Joaquim Folguera. Ara bé, aquests treballs s’hauran de coordinar amb les obres de l’L9 i encara no tenen data d’inici ni tampoc dotació pressupostària.

La finalització de les obres de Balmes s’emmarca en la recta final d’algunes de les actuacions urbanístiques d’enguany de Barcelona. Durant aquestes setmanes d’estiu, l’Ajuntament treballa per culminar projectes com la reurbanització de l’avinguda Meridiana, entre Felip II i Fabra i Puig.
De cara a la tardor, està previst avançar en les obres del col·lector de Vila i Vilà. I ja amb la mirada posada en el 2027, el consistori preveu continuar amb la transformació de la Rambla, la urbanització de la Gran Via sobre el túnel de les Glòries i la millora de la xarxa tramviària.
Carril bici????