selectivitat
Escolta aquesta notícia

Un 94,97 % dels estudiants han superat la prova d’accés a la universitat (PAU), segons les dades que ha publicat aquest dimecres el Departament de Recerca i Universitats. La xifra és dos punts inferior a la dels últims quatre anys, que era del 97 %. Pel que fa a la nota mitjana ha estat de 6,440, mentre que la nota mitjana d’accés a la universitat és de 7,181. Totes dues dades també són inferiors a les de l’any anterior, quan la nota mitjana va ser 6,747, i la d’accés a la universitat un 7,276.

La nota mitjana a la demarcació de Barcelona: 6,454

Per demarcacions, a Barcelona hi ha 24.621 estudiants que han aprovat la selectivitat. En aquest cas, la mitjana de la PAU és de 6,454, molt semblant a la xifra del conjunt de Catalunya. Pel que fa a la nota mitjana d’accés a la universitat és de 7,192.

Un estudiant del Col·legi Canigó, obté una de les tres notes més altes de Catalunya

Justament a la demarcació de Barcelona és on hi ha els tres estudiants que han obtingut la qualificació més alta de la PAU, amb un 9,90. Un d’ells és un estudiant del Col·legi Canigó, al carrer del Císter, a Sarrià – Sant Gervasi. Els altres dos estudiants amb la nota més alta són de l’Institut Vilanova del Vallès i del Col·legi la Vall de Bellaterra.

Pel que fa a la resta de províncies, a Girona la qualificació més alta ha estat un 9,80 a l’Institut Frederic Martí i Carreras; a Tarragona, un 9,50, a l’Institut Gabriel Ferrater i Soler i, a Lleida, un 9,30 a l’Institut lo Pla d’Urgell.