Uns més preparats que d'altres i uns més nerviosos que d'altres. Els alumnes de 4t d'ESO de l'institut Juan Manuel Zafra han començat les proves d'avaluació que han de sevir per mesurar si han assolit les competències bàsiques al final de l'etapa obligatòria. Avui s'han examinat de llengua catalana, castellana i matemàtiques. A l'hora del pati, i un cop passats els nervis, ens expliquen que la prova de castellà ha estat de les més difícils. "Sobretot per la redaccio perquè era un tema més complicat de fer-lo i costava exposar les idees i tal" "No sabia ni com començar el tema, com explicar-ho" "A la prova de castellà hi havia unes preguntes que eren una mica enrevesades però bastant bé l'examen" Demà continuaran examinant-se. Faran la prova per avaluar la competència cientificotecnològica, prova que es fa per primer cop i que, diuen els alumnes, serà força complicada. "Perquè és el primer any que es fa i em fet un model i és potser una mica la més complicada" "Hem fet assajos a la classe de física i era bastant difícil" Dimecres també s'examinaran de llengua estrangera, i com a novetat s'incorpora l'alemany com a tercera opció. Les proves d'avaluació de 4t d'ESO es fan a més de 1.000 centres educatius de Catalunya. I aquest any podria ser el darrer perquè si es manté la LOMSE, el proper curs se substituirà per la revàlida.

Un total de 67.179 alumnes catalans, més de 12.000 corresponents al Consorci d’Educació de Barcelona, s’examinen entre dimarts i dimecres de les proves d’avaluació de 4t d’ESO. Enguany presenten dues novetats: una és l’avaluació de les competències en assignatures cientificotecnològiques, i l’altra, la incorporació de la llengua alemanya com a tercera opció en llengua estrangera.

La primera de les proves ha estat la de llengua catalana, amb exercicis sobre un text adaptat de Pere Calders i un altre del nord-americà John Guare. Tot seguit, han tingut lloc les proves de llengua castellana i matemàtiques. No serà fins al segon dia que s’avaluarà el coneixement cientificotècnològic, la llengua estrangera i l’específica d’aranès -per la seixantena d’alumnes de la Vall d’Aran-.

La prova permet mesurar el grau d’assoliment de les competències bàsiques al final de l’etapa educativa obligatòria. És el cinquè any consecutiu que es realitzen, i per aquesta edició s’han organitzat 60 comissions que duran a terme la gestió i la correcció. Gairebé 2.500 professors participen en aquests dos dies de proves, i la meitat, 1.202, faran també de correctors. Els resultats es faran arribar als centres educatius a partir de l’11 d’abril.