Fa just un any que Endesa i l’Ajuntament de Barcelona van iniciar les obres per renovar les instal·lacions elèctriques a la part alta de Torre Baró, arran les contínues avaries amb el subministrament. Amb l’entrada en funcionament d’un transformador elèctric nou, l’assignatura pendent és ara la regularització dels contractes de la llum. A través d’un dispositiu porta a porta, l’Ajuntament ha identificat unes 170 unitats de convivència a la part alta del barri, de les quals només 41 disposen d’un contracte de servei correcte. Per aquest motiu s’ofereix als veïns un servei d’acompanyament per instal·lar comptadors nous i renovar, si cal, les instal·lacions als habitatges.

Servei d’acompanyament per regularitzar contractes

Tot i tenim llum a casa, bona part dels veïns de la part alta de Torre Baró no tenien un servei regularitzat amb la companyia elèctrica. A través del servei d’acompanyament, algunes d’aquestes famílies ja han resolt els tràmits per instal·lar un comptador de la llum i accedir a un contracte. En aquest, moments 34 veïns ja han iniciat els tràmits per fer-ho. Resten encara 40 unitats de convivència on s’han detectat irregularitats, mentre que 59 han rebutjat el servei o encara no s’han pogut localitzar.

L’Ajuntament analitza cas per cas

Per l’Ajuntament, regularitzar els contractes de consum serà un procés lent però necessari per al bon funcionament del servei. “Amb aquest acompanyament expliquem als veïns que han de tenir una connexió correcta i que s’han de donar d’alta a la companyia”, explica Xavier Marcé. En aquest sentit, des del consistori s’informa també als veïns de les bonificacions i ajuts que disposen les famílies que es troben en una situació de vulnerabilitat.

Per trobar solucions, l’Ajuntament estudia cas per cas. “Cal fer una feina de suport social, hi ha gent que necessita solucions a mida“, comenta Marcé. “Estem parlant d’un barri amb moltes cases autoconstruïdes —explica José Antonio Martínez de l’AV Torre Baró-. Els veïns antigament compraven les parcel·les i les dividia en diverses cases, això fa que alguns usuaris comparteixin comptadors, d’altres els tinguin a nom d’un familiar, etc”.