La Catedral de Barcelona té obert un espai en memòria del papa Francesc amb un llibre de condolences per on ja han passat més de 3.000 persones. El punt per mostrar el dol per la mort del pontífex està ubicat des de dilluns a la capella de Santa Llúcia, amb un accés independent a l’entrada principal del temple. Estava previst que l’espai restés obert fins a les 19 h d’aquest dimarts. Finalment, però, estarà disponible fins divendres.
“Hi ha un sentiment general d’agraïment”
La capella de Santa Llúcia ha habilitat bancs per resar, una foto del papa Francesc i un llibre per poder-hi fer dedicatòries i signar. “La gent no para de venir“, ha explicat Josep Vives, canonge de la Catedral de Barcelona. Vives destaca que moltes persones creients entren a la capella a acomiadar-se, però també hi ha gent que no hi creu. “Hi ha un sentiment general d’agraïment. La gent s’acomiada amb molt d’afecte del sant pare”, assenyala.
Illa i Omella signen el llibre de condolences
Per aquest espai de memòria també hi han passat autoritats. El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha signat el llibre de condolences i ha destacat que el pontífex “ha posat els pobres i els desvalguts al centre de l’Església en temps de canvis històrics molt rellevants“. De la mateixa manera el president del grup municipal Junts per Barcelona, Jordi Martí Galbis, hi ha deixat una dedicatòria. També ho ha fet el líder de Junts al Parlament, Albert Batet. El cardenal Joan Josep Omella ha assistit a la capella hores abans de marxar cap al Vaticà.