La Rambla del Carmel ha aplegat unes 200 persones en el 25è Homenatge a les Brigades Internacionals, un acte commemoratiu amb motiu del 84è aniversari del comiat massiu que es va fer a Barcelona. Durant l’acte, davant del monument dedicat a la Brigada Lincoln, també s’hi ha fet una ofrena floral i s’ha homenatjat les paraules que va pronunciar Dolores Ibárruri, “la Pasionaria”, per acomiadar les Brigades Internacionals.
És un fet històric que tantes persones d’arreu del món, de 53 països, vinguessin a lluitar contra el feixisme. És especialment important ara que el feixisme és present als països veïns”
A l’homenatge hi han assistit, entre d’altres, la consellera de Justícia, Gemma Ubasart; la regidora d’Horta-Guinardó, Rosa Alarcón; la portaveu adjunta d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Elisenda Alamany; o el portaveu dels socialistes, Ferran Pedret.
Record especial a les dones de les Brigades Internacionals
L’homenatge d’aquest any està dedicat a les dones de les Brigades Internacionals, els milers de voluntaris arribats de 54 països per combatre el feixisme durant la Guerra Civil. Segons dades del SIBRINT (Sistema d’Informació Digital sobre las Brigades Internacionals), més de 40.000 persones van desplaçar-se voluntàriament cap a Espanya. D’aquestes, es calcula que aproximadament 1.300 eren dones, sense tenir en compte les que van col·laborar-hi externament.
Segons Eduard Amouroux, president de l’Amical de les Brigades, aquest homenatge recorda les dones que van venir d’altres països per defensar la Segona República, però també “aquelles amb tasques als hospitals o com a intèrprets“.
84 anys del comiat a les Brigades Internacionals
L’acte organitzat per l’Amical de les Brigades Internacionals de Catalunya i l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, juntament amb el Memorial Democràtic i l’Ajuntament de Barcelona, commemora el comiat que va reunir 250.000 civils a l’octubre del 1938 per dir adeu als milers de voluntaris que van formar part de les Brigades Internacionals.