La líder de Valents a l’Ajuntament de Barcelona, Eva Parera, ha demanat que s’obri al trànsit el tram sense cotxes de la ronda de Sant Antoni entre els carrers del Comte d’Urgell i Casanova. Es tracta de l’espai que va acollir la carpa provisional del mercat mentre es feien les obres i que, un cop estrenat l’edifici, va quedar sense circulació. “Ho demanen els veïns i comerciants que veuen com es perjudica els seus negocis”, ha afirmat.

Parera ha denunciat que l’objectiu de tota reforma urbanística que afronta el govern municipal sigui la “persecució purament ideològica al vehicle privat“. La líder de Valents (abans Barcelona pel Canvi) també ha reclamat la intervenció dels Serveis Socials per donar resposta a les persones de l’anomenat “mercat de la misèria” que hi ha en aquest tram de la ronda de Sant Antoni.

No és possible a Barcelona anar tallant el trànsit en vies principals. Això no és un benefici per als veïns i per al comerç
Eva Parera, presidenta del Grup Municipal Valents

En aquest mateix espai, Eva Parera ha demanat que hi hagi “presència policial constant” i no puntual perquè no es desplaci el mercat ambulant a altres zones del barri. L’Ajuntament de Barcelona s’ha compromès amb veïns i comerciants a una vigilància policial les 24 h, a treballar en el projecte definitiu de reforma i deixar aparcada la urbanització provisional.

Parera ha criticat que el govern municipal aposti per “obres faròniques”, entre les quals ha citat la connexió del tramvia o la superilla de l’Eixample que “deixaran hipotecat” el proper govern de la ciutat perquè no les podrà revertir.