La Generalitat respecta i celebra l'acord per rebaixar el preu de la T-10. Ho ha assegurat el conseller Santi Vila. El responsable de Territori recorda que en el pacte de finançament del transport públic, signat el mes passat, ja va quedar clar que si alguna Administració volia anar més enllà hi havia de posar els diners. De fet, Ajuntament i Àrea Metropolitana assumiran el cost de rebaixar la T-10, una decisió que, per Santi Vila, assegura que el sistema no perilli. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Si posés en perill el sistema no tingui por que ni l'alcalde Trias ni el govern de Catalunya permetríem que això tirés endavant. Forma part d'una estratègia d'estímuls per afavorir l'ús del transport públic." L'acord amb el PSC pel pressupost converteix en imprescindible Esquerra. El govern negocia ara el suport dels republicans i és optminista. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "Jo estic il·lusionada i esperançada que les converses avancen a bon ritme i que acabaran bé, però no puc dir que tenim l'acord perquè a hores d'ara no el tenim." JORDI PORTABELLA, president del Grup Municipal d'ERC+Dcat+Rcat "Lògicament nosaltres som conscients que l'aprovació dels pressupostos en aquests moments depèn de nosaltres i no volem renunciar a aquells elements que ens semblen fonamentals per a la ciutadania." Com a noves condicions, Esquerra ha demanat, entre d'altres, ajuts per a famílies vulnerables i discapacitats per accedir a un habitatge. Amb els vots en contra ja anunciats per PP i Iniciativa i l'abstenció confirmada del PSC, la posició dels republicans, si també s'abstenen, és clau per facilitar l'aprovació del pressupost.

El govern municipal negocia l’abstenció d’Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat) al pressupost de 2015. Després de l’anunci d’ahir de l’abstenció del PSC en la votació dels comptes a canvi d’un paquet de millores en el transport públic, les negociacions entre ERC i CiU s’han intensificat en les darreres hores. Segons ha explicat a Barcelona FM el líder republicà, Jordi Portabella, les converses giren, principalment, sobre com incrementar la inversió en habitatge social, especialment a “millorar l’accessibilitat a un habitatge” de les famílies més vulnerables i les que tenen més dificultats per pagar el lloguer. També s’està negociant, ha dit Portabella, introduir millores en les escoles bressol i en l’etapa de l’ESO i el batxillerat.

Pel president del Grup Municipal d’Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat), “en període de crisi és imperdonable que una ciutat que va econòmicament bé no tingui pressupostos”. Portabella ha dit que estan “disposats a negociar”, tot i que aquests no són els comptes que ells haurien presentat. L’abstenció de la coalició independentista és imprescindible per poder aprovar els comptes, ja que el govern municipal no en té prou amb l’anunci d’abstenció del PSC per poder-los tirar endavant.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, s’ha mostrat “il·lusionada” aquest divendres sobre les negociacions amb Esquerra. “Estic esperançada que les converses avancen a bon ritme i que acabaran bé”, ha dit Recasens, que ha remarcat que encara no hi ha cap acord tancat. La responsable d’Economia ha reconegut que les noves condicions de Portabella “van més enllà de les inicials” i que s’està buscant com encaixar-les en el pressupost.

Santi Vila, sobre la rebaixa de la T-10: “No posa en perill el sistema”

L’endemà d’anunciar-se el pacte entre CiU i el PSC per reduir el preu de la T-10, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha dit que respecta i celebra l’acord. Vila ha defensat que la rebaixa d’aquest títol no posa en perill el sistema. “Si posés en perill el sistema ni l’alcalde Trias ni el govern no permetríem que això tirés endavant”, ha dit. El conseller ha recordat que, en el pacte de finançament del transport públic que es va signar al novembre, ja s’establia que si alguna administració volia anar més enllà i oferir més serveis havia de posar diners. Tant l’Ajuntament com l’Àrea Metropolitana incrementaran l’aportació al sistema de transport públic per assumir la rebaixa de la T-10.