Una cinquantena de professionals del sector turístic s’han posat a la pell de les persones amb algun tipus de discapacitat per conèixer quines dificultats tenen i, així, millorar-ne l’atenció. Es tracta d’una formació organitzada per l’Ajuntament i entitats que s’emmarca en el Pla estratègic de turisme. Segons un informe municipal, només el 9 % de les persones amb discapacitat creuen que els allotjaments turístics estan prou adaptats.

Entre els professionals que aquest dilluns i dimarts es formaran per millorar l’atenció a persones amb algun tipus de discapacitat hi ha treballadors d’hotels, responsables d’agències de viatges o personal d’equipaments culturals, entre d’altres. Com l’Helena Beltrán, que treballa en el servei d’atenció al visitant del CosmoCaixa i que aquest dilluns s’ha pujat per primera vegada en una cadira de rodes: “No hi ha res millor que posar-te al paper per adonar-te com n’és, de complicat”.

L’accessibilitat als allotjaments, la menys satisfactòria

A banda de moure’s per un hotel amb una cadira de rodes, la formació Posa’t al meu lloc també ha ensenyat als professionals com ajudar a fer una entrada d’hotel a un client invident. Per fer-ho, s’han cobert els ulls o bé s’han posat una espècie d’ulleres que alteren la visió. Totes aquestes activitats s’emmarquen en el Pla estratègic de turisme, que vol que Barcelona sigui una ciutat 100 % accessible l’any 2020.

El regidor de Turisme, Agustí Colom, ha dit que “Barcelona és una de les ciutats que millor s’ha anat adaptant”, però ha advertit que “també tenim reptes i espais de millora, com millorar els serveis i l’atenció”. En aquest sentit, segons enquestes municipals d’accessibilitat, només un 9 % de les persones amb discapacitat creuen que els allotjaments turístics de la ciutat estan prou adaptats.