Glòries, ara sí, ja veu la llum al final del túnel. Aquest dimarts s’ha completat l’excavació del túnel, de manera que ja està tot connectat des del carrer de Los Castillejos fins a la rambla del Poblenou en tots dos sentits. L’última tasca que s’ha fet per obrir-lo ha estat excavar per sota del túnel de Rodalies (R3-R4 i R1) que passa pel subsol de la plaça. L’obertura del túnel al trànsit es farà en dues fases a la tardor: al setembre s’hi podrà circular en sentit Besòs i, al novembre, en sentit entrada a la ciutat.

El túnel de Glòries són, en realitat, dos tubs independents de 957 metres de llargada, un per cada sentit. Per construir-lo s’ha hagut de passar per sota de tres túnels ferroviaris: dos de Rodalies i un de metro (L1). En el cas del túnel de Rodalies que s’ha acabat d’excavar aquest dimarts, a l’estiu es va haver de fer un reajust al projecte per reforçar la base d’aquesta galeria ferroviària, en estat precari. També es va haver de fer el mateix en el túnel de la Línia 1 del metro.

Pas obert per sota del túnel de Rodalies (R3-R4 i R1) que s’ha acabat d’excavar aquest dimarts i que ha permès tenir connectada ja tota la galeria

En el darrer tram excavat es col·locaran ara unes formes de formigó (dovelles) per culminar l’estructura del túnel. Un cop fet això, s’estendrà el paviment de rodadura a les boques del túnel i es posarà la primera capa a la resta de galeria subterrània. A banda d’aquestes tasques, s’estan fent també les sortides d’emergència i la construcció dels murs d’instal·lacions i els murs de tancament interiors, així com altres tasques d’acabats del túnel (fals sostre, estructura de suport dels panells de les parets…).