L'autobús i els Ferrocarrils de la Generalitat són, ara per ara, els mitjans de transport públic que arriben al recinte firal de Gran Via. Les obres de la Línia 9 avancen lentament i no serà fins a 2016 quan s'hi podrà, per tant, sumar el metro. L'Ajuntament reclama al govern de l'Estat que s'impliqui i col·labori a acabar la infraestructura. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "És veritat que això és una responsabilitat de la Generalitat, però jo demano al govern de l'Estat que tingui en compte que això és un projecte importantíssim no només des del punt de vista de Catalunya, sinó de reactivació econòmica a tot l'estat." El conseller delegat del congrés, Johsn Hoffman, ja va reclamar la finalització de les obres de la Línia 9. Tot i matisar que no hi ha problemes greus de mobilitat per accedir a la Fira, va assegurar que el metro ajudaria molts congressistes a arribar a la Gran Via. Amb el tram de la Sagrera fins a Can Zam inaugurat fa tres anys, les obres se centren ara en el ramal que unirà l'aeroport amb l'estació de Collblanc. Un trajecte que inclourà una parada a la Fira. Si les previsions es compleixen els trens començaran a circular en aquest tram el 2016. Quedarà pendent la part central de la línia, que està aturada "sine die" per manca de finançament. La teoria diu que l'arribada del metro a la fira potenciaria l'ús del transport públic entre els congressistes. Una aposta que Ajuntament i organització comparteixen. Ho demostra, també, aquest títol integrat que permet desplaçar-se durant els quatre dies que dura el congrés. Se n'han regalat milers als assistents. El cost l'han assumit íntegrament els organitzadors del Mobile.

“Faig una crida no només a la Generalitat, que és la que té la responsabilitat sobre l’obra, sinó també al Govern espanyol, perquè no ens podem permetre trigar més temps a connectar l’aeroport, la Fira i el centre de la ciutat”. En declaracions als periodistes després de rubricar l’adhesió de l’empresa Damm a la fundació Mobile World Capital, Trias ha reconegut que la construcció de la Línia 9 és  responsabilitat de la Generalitat, però que l’Estat hauria de tenir-la en compte i buscar vies de finançament perquè “és un projecte importantíssim per impulsar l’economia i sortir de la crisi”.

La petició de l’alcalde Trias es produeix pocs dies després que John Hoffman, conseller delegat de la GSMA, l’associació que impulsa la Mobile World Capital va lamentar que no s’hagués posat la finalització de la Línia 9 com a requisit per instal·lar a Barcelona el congrés dels mòbils.