Per sota dels 10 euros, 9 amb 95, aquest serà el preu de la T-10 a partir de l'any que ve. La resta de títols mantindran les mateixes tarifes que el 2014, però el bitllet amb més sortida, la T-10, serà més barat. El líder socialista, Jaume Collboni, ha estat l'encarregat de fer l'anunci després de tancar un acord amb el govern municipal. La rebaixa del transport públic era la condició estrella del PSC per negociar el pressupost de 2015. Els socialistes s'abstindran en la votació per facilitar que s'aprovin els comptes. Un acord que inclou més lletra petita. A banda del nou preu de la T-10, que costarà 9 amb 95 euros, el PSC ha esgarrapat del govern que 53.000 persones grans més es puguin beneficiar de la Targeta Rosa, en les modalitats de reduïda o gratuïta modificant els llindars per accedir-hi. També hi ha el compromís de reforçar el servei de bus en hora punta amb 25 vehicles nous, que crearan 80 llocs de treball. JAUME COLLBONI, president de la Federació de Barcelona del PSC "Objectivament aquest acord beneficia els ciutadans de Barcelona. La majoria de ciutadans de Barcelona. Tinc l'oportunitat de fer el que crec que s'ha de fer amb els recursos públics d'aquesta ciutat i poso els vots dels regidors socialistes a disposició d'aquest objectiu." Tot l'acord en transport públic costarà a l'Ajuntament una despesa extra de 16,4 milions d'euros. Per sufragar la rebaixa de la T-10, l'Àrea Metropolitana també hi aportarà 3 milions i mig més. Per reforçar l'acord amb el govern, el PSC està negociant més places d'escola bressol i un pla de rescat social que es detallarà properament.

La rebaixa del preu dels títols del transport públic era la “condició prèvia” que havia posat el grup socialista per negociar l’aprovació dels comptes municipals de l’any vinent. Jaume Collboni s’ha referit a la congelació del preu dels títols de l’ATM anunciada fa uns dies, que va titllar d’insuficient. Amb el pacte anunciat aquest dijous, el títol de transport més usat, la T-10, passarà a costar 35 cèntims menys.

Collboni ha explicat que l’acord inclou una ampliació del nombre de beneficiaris dels títols de transport de tarifa reduïda, com és la T-4, i que 16.000 dels actuals beneficiaris d’aquest títol passaran a tenir la Targeta Rosa, que és gratuïta. L’alcaldable del PSC ha explicat que el pacte incorpora també un increment de 105.000 hores de servei d’autobús, que suposaran la creació de 80 nous llocs de treball i el reforç del servei de bus a les hores punta amb 25 cotxes més. Segons Collboni, aquestes mesures sobre el transport públic tindran un cost de 16,4 M € per l’Ajuntament i de 3,5 M € per l’ATM.

El president de la Federació de Barcelona del PSC ha anunciat que l’acord suposa l’ampliació de les places d’escoles bressol públiques, i la inversió de 20 M € per part del consistori al que ha anomenat “pla de rescat social”, que se centrarà en “els sectors que estan patint de forma més frapant la crisi.”

Amb l’abstenció del PSC a la votació, l’aprovació dels pressupostos depèn de la posició que adopti finalment el grup d’Unitat per Barcelona, que, com es preveu que faci, hauria d’abstenir-se o votar a favor dels comptes perquè s’acabin aprovant. Precisament, Esquerra ha anunciat que les converses amb CiU continuaran durant el cap de setmana i ha recordat que són decisius.