
El plenari del mes de gener ha donat el vistiplau al traçat en ziga-zaga del tramvia a Glòries: el govern i BComú l’han avalat, mentre que ERC i el PP s’hi han abstingut, i Junts i Vox hi han votat en contra. Malgrat les crítiques d’entitats com la PTP, l’Ajuntament assegura que el nou traçat permetrà millorar els temps dels trajectes del Trambesòs.
En concret, els estudis tècnics encarregats pel consistori determinen que es reduirà a una tercera part “el temps perdut actualment pels tramvies en aquest àmbit”, on ara hi ha via única i que amb el canvi de traçat es desdoblarà.

El projecte preveu que, aprofitant la reurbanització de la Gran Via entre Glòries i la rambla del Poblenou, les línies T5 i T6 passin a tenir via doble. Els tramvies passaran pel carrer de la Ciutat de Granada per anar a enllaçar amb les vies de la T4 a la Diagonal. Pel que fa a la connexió a peu entre la Diagonal i la plaça de les Glòries també millorarà, amb passos de vianants nous al carrer de Badajoz.
Els treballs començaran la tardor del 2025 i s’allargaran 17 mesos. Costaran 31,5 M €, que aportaran l’Ajuntament (23,3 M €) i l’Autoritat del Transport Metropolità (9,2 M €).
Un gran eix amb 400 arbres
Les obres per desdoblar les vies es faran de forma compassada als treballs per urbanitzar definitivament el cantó mar de la Gran Via. La urbanització del cantó muntanya va començar el gener del 2024 i està a punt d’acabar.
Amb la transformació, el tram de la Gran Via entre Glòries i la rambla del Poblenou es convertirà en un gran eix amb 400 arbres. Hi haurà un passeig central de 21 metres d’ample, voreres d’entre cinc i set metres al cantó muntanya i voreres de quatre metres al cantó mar.
Hi haurà un carril per a trànsit local, serveis i bicicletes a cada costat i la característica més destacada d’aquest entorn és que els tramvies i els autobusos compartiran espai, en els dos sentits de la circulació.

