El professor de comunicació política de la Universitat Oberta de Catalunya, Toni Aira ha explicat a “Les Notícies de les 10” com influeixen les noves xarxes socials en el plantejament de la campanya electoral.

Aira ha explicat que alguns dels actes tradicionals de campanya es mantenen, com és l’enganxada de cartell, perquè es busca una imatge. També ha dit que la majoria de persones que assisteixen als mítings no van a que els convencin, ja que en la major part dels casos es tracta de militants convençuts. “Formen part de l’espectacle, han d’acompanyar al líder i donar sensació d’eufòria”.

Les xarxes socials, protagonistes

Toni Aira ha dit que quatre anys en tecnologia són una barbaritat. Si fa quatre anys el blog era la novetat, en aquestes eleccions els protagonistes són el Facebook i el Twitter. Això en part té influències de la campanya d’Obama que va entendre que “Internet no és el mitjà, sinó el fi”. Les influències nord-americanes es veuen també en la campanya de Convergència o els mítings llampec del PSC.