El Ple de Barcelona ha aprovat de forma provisional una nova taxa per a les empreses de bicicletes i motos compartides (“sharing”) que ocupen la via pública. La taxa, que serà de 71,51 € per vehicle a l’any, ha rebut el suport de BComú, ERC, el PSC i el regidor Joan Josep Puigcorbé. El PP i el regidor Gerard Ardanuy (Demòcrates) s’han abstingut, mentre que el PDeCAT, Cs i la CUP hi han votat en contra. L’aprovació definitiva es preveu en el ple del gener del 2019.

El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha defensat la taxa per “gravar les empreses que fan negoci amb l’aparcament a la via pública”. Des d’ERC, Jordi Coronas ha dit que “qui fa negoci a l’espai públic ha de retornar el benefici a la ciutat en tributs”, però ha demanat concretar la regulació d’un sector que pot contribuir a reduir la contaminació i el trànsit. Montserrat Ballarín (PSC) ha dit que la taxa servirà per “posar ordre” però ha demanat al govern municipal que dialogui amb el sector, que ha expressat rebuig a la mesura.

Des del PDeCAT, Sònia Recasens s’ha remès a la intervenció de Francina Vila en la Comissió d’Economia, en què va reclamar una regulació abans d’aplicar la taxa. Carina Mejías (Cs) ha recriminat al govern que tiri endavant la taxa “sense tenir clara la regulació”. Per Eulàlia Reguant (CUP), la taxa és “lògica” però ha demanat abordar la regulació del sector i potenciar el Bicing en lloc de permetre les bicis compartides.

Xavier Mulleras (PP) ha reprotxat també a l’executiu que no s’hagi aprovat la taxa al mateix temps que la regulació del sector i ha instat a trobar “un punt d’equilibri” a la limitació de vehicles. El govern preveu limitar a unes 3.400 les motos compartides (ara n’hi ha 2.325) i a 2.550 les bicicletes (ara n’hi ha 1.500). El regidor Ardanuy s’ha abstingut perquè creu que aplicant ja una taxa es perd l’oportunitat de generar un nou model de mobilitat.