L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha obert la tercera Taula d’Emergència Climàtica de Barcelona, en la qual han participat diverses entitats ecologistes i part de l’equip de govern, com la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Janet Sanz, i el regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia.
L’objectiu és obrir un debat ciutadà, que inclogui entitats i experts, per decidir quin ha de ser el futur de l’aeroport. Un futur que podria no necessàriament significar una ampliació, però sí que hauria de tenir en compte, asseguren, criteris climàtics, com la reducció de les emissions. Aquest debat és, segons l’Ajuntament, el que s’hauria d’haver fet abans de l’anunci i posterior retirada de la inversió d’Aena per l’ampliació.
La trobada s’ha fet tres dies abans de la manifestació contrària a l’ampliació de l’aeroport que entitats veïnals, socials i ecologistes segueixen mantenint per al 19 de setembre a Barcelona, malgrat que el projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat d’Aena ha quedat suspès durant cinc anys.
Barcelona declara l’emergència climàtica el 2020
La Taula d’Emergència Climàtica de Barcelona es va constituir el juliol del 2019 i inclou més de 200 organitzacions. L’objectiu és que entitats i particulars puguin debatre propostes per frenar o mitigar el canvi climàtic. La taula va servir inicialment com un marc de treball entre les entitats i l’Ajuntament per elaborar la declaració d’emergència climàtica, que es va presentar el 15 de gener del 2020.
La declaració inclou un centenar de mesures en espai públic, mobilitat, infraestructures, circulació viària o energies renovables. El compromís de l’Ajuntament és reduir a Barcelona fins a dos milions de tones d’emissions de CO2 l’any 2030. Actualment les emissions són de cinc milions de tones.